کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جواب رد جریان صدر برای گفت‌وگو

12 مرداد 1401 ساعت 13:05


گروه بین الملل: جریان صدر عراق مخالفت خود با دعوت طرف‌های مختلف به گفت‌وگو توسط نخست‌وزیر این کشور را رد کرد.
یكی از رهبران جریان صدر در سخنانی در واکنش به اظهارات اخیر مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر کشورش درباره تظاهرات در بغداد مخالفت این جریان با دعوت طرف‌های عراقی به گفت‌وگو توسط الکاظمی را اعلام کرد.
 جابر الخفاجی گفت: ما هیچ راه حل وصله پینه شده‌ای را نخواهیم پذیرفت و حاضر بر نشستن بر سر میزگرد نیستیم و نیاز به یک تغییر ریشه‌ای وجود دارد.
الخفاجی در ادامه تاکید کرد: مردم دیگر حضور دزد را تحمل نمی کنند و از زندگی توأم با وابستگی و دست‌نشاندگی خسته شده‌اند و با چشمان خودشان می‌بینند که کشورشان دزدیده می‌شود.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در سخنانی پس از پایان تظاهرات طرفداران چارچوب هماهنگی شیعیان و هواداران جریان صدر اعلام کرد که نیروهای امنیتی باید از اموال و دارایی‌های خصوصی و عمومی و نهادهای رسمی دفاع و مانع هرگونه آسیب رساندن به آنها شوند.وی همچنین از تظاهرات کنندگان خواست تا با نیروهای امنیتی همکاری کنند و به نهادهای دولتی احترام بگذارند و نظم عمومی را رعایت کنند.
نخست‌وزیر عراق افزود: من از همه طرف‌ها می‌خواهم که برای رسیدن به یک راه‌حل سیاسی برای بحران کنونی، پشت میز گفت‌وگوی ملی بنشینند.


 


کد مطلب: 350763

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/350763/جواب-رد-جریان-صدر-گفت-وگو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir