به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۳۵۰۷۶۶

تاتوی هوشمند سلامت بدن را رصد می‌کند

تاتوی هوشمند سلامت بدن را رصد می‌کند
گروه علمی:در صورت موفقیت آمیز بودن یک پروژه تحقیقاتی در کره جنوبی، به زودی ساکنان این کشور می توانند گجتی همراه بدن خود به شکل یک تاتو حمل کنند که به طور خودکار مشکلات سلامتی را به فرد هشدار می کند.
 محققان در انستیتوKAIST کره جنوبی یک جوهر تاتو الکترونیک از فلز مایع و نانوتوب های کربن ابداع کرده اند که به عنوان یک الکترود زیستی عمل می کند.این دستگاه که به یک الکتروکاردیوگرام یا حسگرهای دیگر مجهز است، می تواند خوانش خود از ضربان قلب یا دیگر علائم حیاتی بدن مانند گلوکز یا لاکتات را در یک نمایشگر منتقل کند.

هدف اصلی محققان آن است که در نهایت از حسگرهای زیستی استفاده نکنند. استیو پارک محقق ارشد پژوهش در این باره می گوید: امیدواریم در آینده نزدیک با یکپارچه سازی تراشه بی سیم با جوهر زیستی بتوانیم قابلیت برقرار ارتباط یا ارسال و دریافت سیگنال با یک دستگاه خارجی را فراهم کنیم.چنین دستگاه هایی را می توان در هر نقطه ای از جمله خانه بیمار قرار داد. جوهر مذکور غیرتهاجمی و از ذرات مبتنی بر گالیم (یک فلز نرم و نقره ای مانند) ساخته شده که در نیمه رساناها یا ترمومترها به کار می رود. ذرات پلاتینیوم حامل نانوتوب های کربن علاوه بر فراهم کردن قابلیت ماندگاری به رسانایی جریان برق نیز کمک می کنند.پارک در این باره می گوید: هنگامیکه این تاتو روی پوست به کار می رود به راحتی کنده نمی شود. چنین قابلیتی بدون استفاده از فلز مایع امکانپذیر نبود.
برچسب ها: تحقیقات علمی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها