به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۳۵۰۷۸۳

اجرای‌قانون رتبه‌بندی‌معلمان از امروز‌کلید می‌خورد

اجرای‌قانون رتبه‌بندی‌معلمان از امروز‌کلید می‌خورد
گروه جامعه: وزیر آموزش و پرورش گفت: از چهارشنبه سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد.به گزارش ایلنا، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش پس از نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به خبرنگاران در خصوص آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: آئین نامه رتبه بندی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نهایی شد.  ایرادات  این هیات تطبیق به این آیین نامه طی دو جلسه مطرح و برطرف شد.

وی تاکید کرد: از چهارشنبه سامانه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان راه اندازی خواهد شد و برای اجرای این قانون میزکاری تشکیل خواهد شد. گام اول رتبه‌بندی و شکل‌گیریِ هیاتهای ممیزه استانها است و بعد به سراغ اجرای رتبه بندی  براساس آئین نامه تصویب شده برای همکاران فرهنگی می‌رویم. وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا برای مشمول شدن معلمانی که ۳۰ سال خدمت کرده‌اند و به آن‌ها گفته شده باید ۲ سال دیگر در آموزش و پرورش بمانند تا مشمول رتبه بندی شوند، چاره اندیشی شده یا خیر، گفت: این موضوع مورد ایراد کمیسیون تطبیق مصوبات نیز واقع و پس از بررسی در دولت برطرف شد لذا نگرانی از این جهت برای همکاران فرهنگی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگری درخصوص رفع ۱۵ ایراد آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان در دولت گفت: طی جلساتی که در دولت برگزار شد، ۱۰ ایراد آیین نامه رتبه بندی معلمان پس از تصویب در هیات دولت به هیات تطبیق مصوبات اعلام شد. برهمین اساس اجرای قانون رتبه بندی معلمان از فردا آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای قانون رتبه بندی ابتدا لازم است هیات‌های ممیزه ارزیابی و تشکیل و سپس مطابق آیین نامه اجرایی کانون‌های ارزیابی نظرات خود را عنوان کنند. به طور طبیعی رتبه‌بندی در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش زمان‌بر خواهد بود، ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نسبت به ارتقای تعلیم و تربیت در کشور دقت لازم را به خرج دهیم. 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها