به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۵۰۷۹۲

سرانجام نمایش خانگی به کجا می‌رسد؟

سرانجام نمایش خانگی به کجا می‌رسد؟
گروه فرهنگی:در روزهای اخیر مدیران ساترا با مدیران برخی از پلتفرم‌ها دیدار داشتند؛ جلساتی که قرار است مشکلات را به حداقل برساند و به‌زعم مدیران ساترا موانع را رفع کند. با همه این جلسات، رئیس سازمان سینمایی هم با حضور در دفاتر پلتفرم‌ها با مدیران آن دیدار داشتند و در این جلسات عنوان شده که با همفکری و تعامل وزیر ارشاد و رئیس رسانه ملی تکلیف پلتفرم‌ها به‌زودی مشخص می‌شود.تأکید بر اهمیت پلتفرم‌ها و میزان تأثیرگذاری آن بر موضوع اشتغال، رونق تولید آثار تصویری و صنعت سریال‌سازی‌، امنیت سرمایه‌گذاری و کارکرد تفریحی-سرگرمی این آثار برای خانواده‌ها و جامعه و اشتغال بیش از هزار نفر به‌صورت مستقیم و حدود ۷هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم و در قالب پروژه‌ها، تأثیر این صنعت در کاهش مخاطب برنامه‌های ماهواره‌ای و لزوم اعتماد به این سامانه‌ها به‌مثابه کمپانی‌های تولیدی، ازجمله محورهای مطرح شده از سوی مدیران پلتفرم‌ها در دیدار با رئیس سازمان سینمایی بود.
 
همچنین مدیران پلتفرم‌ها، از رئیس سازمان سینمایی ‌درخواست کردند وزارت ارشاد نسبت به صدور مجوز محصولات ویدئویی به‌منظور هم‌افزایی به این ظرفیت مساعدت و حمایت کند. در این بازدید، مدیران پلتفرم‌ها تأکید کردند در شرایط امروز، اقتصاد سینما با پلتفرم‌ها گره خورده و باید ابهامات و بلاتکلیفی‌های این حوزه حل و فصل شود تا رونق و امنیت مضاعفی در این عرصه ایجاد شود.
 
در ادامه دیدارها رئیس سازمان سینمایی با اشاره به اهمیت پلتفرم‌ها در دنیای معاصر و نیاز جامعه به آن، بر لزوم همگرایی و استفاده از همه ظرفیت‌های صنعت تصویر تأکید کرد و افزود:« فعالیت شبکه‌های نمایش خانگی به افزایش ظرفیت اشتغال و فضای فرهنگی کشور کمک می‌کند. وزارت ارشاد در راستای توسعه و ایجاد بازارهای جدید نیز اقداماتی انجام داده، اما هم‌اکنون بیش از همیشه به ایجاد نهضت تولید و محتوا نیاز داریم.  جامعه ایران دارای بخش گسترده‌ای از نیروهای انسانی در زمینه صنعت تصویر است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، فعالان تجربی حوزه سینما، هنرجویان و مراکز سینمای جوان و علاقه‌مندان به این حوزه ازجمله ظرفیت بالقوه ماست که با تقویت فرایندهای محتوایی شاهد تحولات چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.»

خزاعی ادامه می‌دهد: «پلتفرم‌ها یکی از اجزای مهم صنعت تصویر به شمار می‌آیند و قطعا باید توجه جدی‌ای به این صنعت داخلی و تولیدات ملی و بومی آن صورت گیرد. البته، درخصوص محتوای محصولات آن دغدغه‌ها و ملاحظاتی وجود دارد که باید مرتفع شود؛ چراکه این حساسیت‌ها و دغدغه‌ها اهمیت و کارکردهای مهم این بخش را نشان می‌دهد.»
 
رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: «هم‌اکنون در کشورهای همسایه از محصولات نمایش خانگی و وی او دی‌ها اقتصاد محکمی شکل گرفته و بخش بزرگی از کشورهای منطقه، بازار مصرف آنها محسوب می‌شوند. ما نیز با توجه به نیروی انسانی کیفی و خلاق و ظرفیت توسعه صنعت تصویر و سریال‌سازی خود می‌توانیم در این رقابت منطقه‌ای، حضور جدی‌تری داشته باشیم.»

وی استفاده از پلتفرم‌ها را ضرورت رونق سینما و صنعت تصویر خواند و ادامه داد: «در دوران کرونا این صنعت در خلأ سالن‌های سینمایی تا حدی پاسخگوی نیاز جامعه بوده است. جهان امروز با ظهور فناوری‌های نوین در صنعت تصویر و گسترش آن در جامعه، با انبوهی از تولیدات و محتوا مواجه است؛ درحالی‌که امکان محدودسازی نیز وجود ندارد. لازم است با رویکرد تنظیم‌گری و نظارتی به ارتقای کیفیت محتوا فکر کنیم. درصورت اهمیت پیدا کردن پلتفرم‌ها و امکان دسترسی راحت‌تر مردم به فیلم‌ها و سریال‌ها و تولیدات ایرانی، عملا رغبت مردم از دیدن فیلم‌های خارجی یا رفتن سراغ ماهواره‌ها کمتر خواهد شد.»
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: نمایش خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها