به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۳۵۰۸۳۷

مداحان درباره اظهاراتشان توجیه می‌شوند

مداحان درباره اظهاراتشان توجیه می‌شوند
گروه سیاسی: یک مداح درباره علت عدم انتقاد مداحان نسبت به دولت و شرایط معیشتی جامعه، می‌گوید که در جلساتی که ما در کانون مداحان داشته‌ایم، مداحان توجیه می‌شوند که چیزی نگویند که موجی ایجاد شود، چون گفتن این حرف‌ها وقتی بدون آگاهی باشد و بعد در پاسخ دادن به سوال ناتوان باشند، باعث ایجاد موج می‌شود.
پنج روز از ماه محرم گذشته است و آنچه تا کنون به چشم می‌آید، سکوت مداحان نسبت به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و انتقاد به دولت است. جعفر اکبرزاده، مداح مشهدی در گفت و گو با سایت «انتخاب» در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در محرم امسال آیا مداحان به وضعیت اقتصادی کشور انتقادی کرده‌اند یا خیر، گفت: «تا جایی که در محدوده شهر مشهد رصد داشته‌ام، چیزی در این خصوص نشنیده‌ام که کسی اعتراض یا نقدی کرده باشد. به ندرت شنیده‌ام که کسی در این وادی وارد شود. در مشهدی که ما هستیم امسال این مسئله خیلی کمرنگ است و شاید به 5 درصد برسد.»
وی درخصوص علت عدم انتقاد مداحان نسبت به دولت بر خلاف سال‌های گذشته، عنوان کرد: «بالاخره هر کسی جایگاه خود را دارد. مداحان سعی می‌کنند که در این زمینه صحبتی نکنند تا مانع سواستفاده دشمن از این فضا و ایجاد مشکل شوند. چرا که بالاخره عده‌ای هم در فضای مجازی از این موج استفاده می‌کنند. کانون مداحان انصافا در این زمینه خوب عمل کرده است.»
اکبرزاده در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی کانون مداحان این مورد گوشزد شده است، بیان کرد: «خیر، گفته نشده است. در جلساتی که ما داشته‌ایم، مداحان توجیه می‌شوند که چیزی نگویند که موجی ایجاد شود. چون گفتن این حرف‌ها وقتی بدون آگاهی باشد و بعد در پاسخ دادن به سوال ناتوان باشند، باعث ایجاد موجی می‌شود. لذا از این کار پرهیز شده است.»
این مداح همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کانون مداحان محدودیتی برای انتقاد کردن گذاشته است، گفت: «خیر، الان هم محدودیتی وجود ندارد و اگر هم کسی صحبتی کند، برخوردی نمی‌شود، چون به هر حال مسئله روز است و در کشور وجود دارد. اما مداحان سعی می‌کنند وارد این کار نشوند چرا که فضای معنوی جلسه به هم می‌خورد.»
اکبرزاده در پایان درباره میزان دستمزد امسال مداحان، اظهار کرد: «چون خودم در این وادی نیستم، اطلاعی ندارم.»
برچسب ها: مداحان

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۱۹:۰۹
............... دولت مردم فریب (391615)
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۲۳:۳۸
همان بهتر که اظهارنظری نکنند (391627)
عبا ذالله
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ۱۰:۴۷
این مدا حان معلوم کنن نوکر امام حسینن و یا نو کر جناح راست اگر نو کر امام حسینن خدا را شکر اگر نو کر جناحند برای بقای خود از امام حسین نام می برند که ای وای بر ما (391632)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها