به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۵۰۸۵۲

سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی

گروه گردشگری: به نظر شما سفر با تور بهتر و به‌صرفه‌تر است یا سفر شخصی؟ آیا شرایط باعث تغییر در قیمت‌های می‌شود؟ در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌موضوع صحبت کنیم که کدام نوع سفر به استانبول ارزان‌تر است.
سفر به استانبول با تور به صرفه است یا شخصی
اگر قرار است به استانبول سفر کنید یا تور استانبول را برای سفر خود رزرو کنید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
استانبول یکی از شهر‌های معروف دنیا در زمینه گردشگری است. جاذبه‌های تاریخی، مراکز خرید مدرن و امکانات مناسبی که در شهر ایجاد شده، افراد زیادی را از سراسر جهان به آن جذب می‌کند. تور‌های بسیاری از کشور‌های مختلف به استانبول سفر می‌کنند. ایران نیز یکی از کشور‌هایی است که مسافران زیادی را با تور یا به‌صورت شخصی به استانبول دارد.
شما کدام حالت را برای سفر ترجیح می‌دهید؟ سفر با تور استانبول یا به‌صورت شخصی ویژگی‌های خود را دارند که برای هر‌فرد و موقعیتی ممکن است یکی از آن‌ها مناسب باشد. در این‌مقاله می‌خواهیم سفر شخصی و سفر با تور را بررسی و مقایسه کنیم. اگر قرار است به ترکیه و استانبول سفر کنید، حتما ادامه متن را تا پایان مطالعه کنید. بهتر از دیگران بخواهید در انتخاب تور یا سفر شخصی به شما کمک کرده و با شما هم‌فکری داشته باشند.

سفر شخصی به استانبول
قبل از مقایسه سفر شخصی و سفر با تور بهتر است از هر‌کدام آن‌‌ها اطلاعاتی داشته باشیم. سفر شخصی به شما اجازه می‌دهد سفری منعطف داشته باشید. دیگر نیازی به رعایت برنامه‌های تور ندارید. این شما هستید که برای سفر خود برنامه‌ریزی می‌کنید. نزدیکی ترکیه به ایران باعث شده تا افراد امکان سفر با خودروی شخصی را هم داشته باشند. البته توصیه می‌شود برای سفر به استانبول سفر هوایی را انتخاب کنید زیرا زمان سفر زمینی به آن ممکن است برای شما طولانی باشد.



در سفر شخصی مسئولیت‌های بیشتری از تور بر‌عهده شما است. شما باید برای رزرو هتل در استانبول، خرید بلیط، گشت‌وگذار در ترکیه، بازدید از جاذبه‌های شهر و دیگر موارد برنامه‌ریزی و اقدام کنید. البته این‌که چه زمانی را در طبیعت باشید یا چقدر از سفر را به خرید اختصاص دهید دست خودتان خواهد بود. برای هریک از مواردی که گفته شد باید هزینه‌ای جداگانه بپردازید. این‌که سفر با تور استانبول به‌صرفه‌تر است یا سفر به‌صورت شخصی را در قسمت‌های بعدی بیشتر بررسی می‌کنیم.
 
این مطلب را هم بخوانید: بهترین هتل‌های کیش

هزینه‌ها و نکاتی در سفر شخصی به استانبول
سفر شخصی با وجود این‌که اختیارات بیشتری را بله شما می‌دهد ولی به همان نسبت مسئولیت‌هایی را هم برای شما دارد. شما باید همه بخش‌های سفر را خودتان مدیریت کنید و این‌موضوع ممکن است وقت یا هزینه بیشتری را از شما بگیرید. در قسمت‌های بعدی درباره مقایسه هزینه‌های تور با سفر شخصی صحبت می‌کنیم ولی بهتر است ابتدا بدانیم در سفر شخصی چه مواردی را باید بدانیم و برای آن‌ها هزینه کنیم. یکی از اولین مواردی که قبل از شروع حرکت باید برای آن‌ هزینه جداگانه‌ای بپردازید، هزینه خرید بلیط هواپیما است. هتل نیز مبلغ زیادی از بودجه سفر شما را به خود اختصاص خواهد داد. هزینه خوردوخوراک هم بخش مهمی از هزینه‌های سفر شما هستند که باید قبل از سفر به آن‌ها فکر کنید.
حتما مقداری پول نقد برای جا‌به‌جایی و حمل‌ونقل در شهر داشته باشید. هزینه عوارض خروج از کشور هم از‌جمله مواردی است که نباید در محاسبات شما از قلم بیفتد. بسیاری از هزینه‌هایی که در سفر شخصی دارید در سفر با تور استانبول نخواهید داشت. اما برخی موارد کاملا به انتخاب‌های شما بستگی دارند. این‌که در پانسیون اقامت خواهید داشت یا هتلی پنج‌ستاره تاثیر زیادی در هزینه‌های شما می‌گذارد. بعد از معرفی سفر با تور، مقایسه‌ای خلاصه از هزینه‌های سفر با تور و سفر شخصی را بیان می‌کنیم.

سفر با تور به استانبول
تور ترکیه و شهر‌های آن از‌جمله تور‌های محبوب در ایران هستند. این‌موضوع از تعداد تور‌هایی که به مقصد شهر‌های مختلف ترکیه برگزار می‌شود، مشخص است. اگر دوست داشته باشید سفری راحت را تجربه کنید و نگران برنامه‌ریزی‌ها، خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل در استانبول و تهیه انواع بلیط و مواردی مانند آن نباشید، خرید تور بهترین گزینه برای شما است.



برای خرید تور کافی است به یکی از سایت‌های معتبر مراجعه کرده و تور خود را رزرو کنید. سایت علی بابا یکی از سایت‌های معتبر در این‌زمینه است که تور‌های خوبی را به مشتریان خود ارائه می‌کند. سفر با تور بسیاری از هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و تنها وظیفه شما در سفر لذت‌بردن از استانبول و جاذبه‌های آن است. اگر قسمت بالا را مطالعه کرده باشید متوجه می‌شوید که در سفر با تور برای بسیاری از موارد هزینه جداگانه ندارید یا آن‌ها را با قیمت‌های بسیار خوبی دریافت می‌کنید. در قسمت بعد درباره مقایسه قیمت تور و سفر شخصی مطالب بیشتری را بیان خواهیم کرد.

کدام حالت سفر به استانبول به‌صرفه‌تر است؟
در نگاه اولیه به قیمت تور‌ها و هزینه لازم برای خرید بلیط و هتل متوجه نکته جالبی می‌شوید. خیلی از تور‌های استانبول از هزینه لازم برای خرید بلیط پرواز و رزرو هتل در استانبول ارزان‌تر هستند یا برای آن‌ها مبالغی در همین حدود می‌پردازید. زمانی‌که هزینه‌های دیگر مانند حمل‌ونقل، غذا و مواردی مانند آن‌ها را به قیمت هتل و بلیط اضافه می‌کنید، مبلغ بیشتری از قیمت تور می‌شود. تور‌های معمولا با خرید گروهی و قرار‌داد‌های خاصی که با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌ها دارند، آن‌ها را با قیمت‌های مناسبی رزرو می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانند تور‌ها را با همان کیفیت خرید شخصی ولی قیمتی ارزان‌تر به مشتریان خود ارائه دهند.
البته در سفر شخصی شما انعطاف زیادی برای انتخاب هزینه‌ها دارید. مثلا همیشه نیازی به رزرو هتل‌های گران‌قیمت اجباری در تور‌ها نیست. یا شما مکن است راه‌ورسم گردشگران بک‌پکر را برای سفر انتخاب کنید. همه این‌انتخاب‌ها در هزینه‌های سفر شما تاثیر می‌گذارند. نمی‌توان هزینه خوردن غذا در رستوران‌های لوکس استانبول را با غذا‌های ارزان یکی دانست.
اما اگر بخواهیم به‌صورت کلی بگوییم معمولا سفر با تور قیمت کم‌تری با خدمات یکسان دارد. تور‌ها را به شکل لحظه آخری هم می‌توانید پیدا کنید که قیمت‌های مناسب‌تری داشته باشند. اما اگر دوست دارید سفری ارزان داشته باشید بد نیست هزینه‌ها را کم کرده و راه ارزانی برای سفر به استانبول بیابید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها