به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۳۵۰۸۵۷

موافقت با فروش پاتریوت به عربستان

موافقت با فروش پاتریوت به عربستان
گروه بین الملل: وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور موافقت خود را با قراردادی به ارزش بیش از سه میلیارد دلار برای فروش ۳۰۰ موشک پاتریوت به عربستان سعودی اعلام کرده است.
پنتاگون در بیانیه خود تاکید کرده است٬ فروش چنین تسلیحاتی در راستای حمایت از اهداف سیاست خارجی و اهداف امنیت ملی ایالات متحده برای بهبود امنیت کشور متحد خود است که نیرویی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در منطقه خلیج فارس محسوب می‌شود.
وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد، فروش این تسلیحات به عربستان سعودی توانایی این کشور را برای مقابله با تهدیدات فعلی و آینده را با توجه با کاهش ذخایر موشک‌های پاتریوت، بهبود می‌بخشد.پنتاگون اضافه کرده است، این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی است و به این کشور برای مقابله با حملات پهپادی و موشکی شبه نظامیان حوثی به تاسیسات غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی کمک می‌کند.طبق این گزارش، وزارت خارجه آمریکا همچنین فروش سامانه‌های پیشرفته ضد موشکی «تاد» به امارات متحده عربی به ارزش ۲.۲۵ میلیارد دلار را تایید کرده است.
سامانه دفاع موشکی تاد (THAAD) از سامانه‌های موشکی ارتش آمریکا است که برای هدف قرار دادن موشک‌های بالیستیک با برد کوتاه و متوسط استفاده می‌شود.

 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها