به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : ۳۵۰۸۸۴

جنگ اوکراین خطرناک‌ترین لحظه برای اروپا

جنگ اوکراین خطرناک‌ترین لحظه برای اروپا
گروه بین الملل:دبیرکل ناتو تاکید کرد، جنگ اوکراین خطرناک‌ترین لحظه برای اروپا از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شود و نباید اجازه داد روسیه در این جنگ پیروز شود.
 ینس استولتنبرگ، گفت: برای جلوگیری از پیروزی روسیه در جنگ اوکراین، ناتو و کشورهای عضوش احتمالا مجبور خواهند شد به حمایت از اوکراین از طریق تامین تسلیحات و دیگر کمک‌ها برای مدتی طولانی ادامه دهند.
استولتنبرگ در جریان سخنرانی در نروژ، کشور زادگاهش گفت: به نفع همه ماست که این نوع سیاست تهاجمی موفق نشود. آنچه در اوکراین رخ می‌دهد وحشتناک است اما اگر این، جنگی بود که بین روسیه و ناتو رخ داده بود، اوضاع از این هم بدتر می‌شد.
وی آنچه را که روسیه "عملیات نظامی ویژه" در اوکراین می‌داند، حمله‌ای به نظم کنونی جهان توصیف کرد و گفت: ناتو باید از گسترش جنگ جلوگیری کند.
وی افزود: این خطرناک‌ترین لحظه در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.
استولتنبرگ تصریح کرد: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این فکر می کند که اقداماتی مشابه آنچه در گرجستان، مولداوی و یا اوکراین انجام داده در رابطه با یکی از کشورهای ناتو انجام دهد، آن‌گاه همه اعضای ناتو فورا وارد عمل خواهند شد.
دبیرکل ناتو درباره این جنگ گفت: این تنها حمله‌ای به اوکراین، کشوری مستقل و دموکرات با جمعیتی بیش از ۴۰ میلیون تن نیست بلکه این حمله‌ای به ارزش‌های ما و نظم جهانی که می‌خواهیم است.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها