به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۳۵۰۹۳۵
تیم دولت فعلی ضعیف و بدون انسجام است

خویشاوندی سیاسی مجلس و دولت مانع از برخورد جدی می‌شود

خویشاوندی سیاسی مجلس و دولت مانع از برخورد جدی می‌شود
گروه اقتصادی: وقتی در ماه‌های ابتدایی روی کار آمدن سیدابراهیم رئیسی، نقدی به اوضاع و احوال اقتصادی کشور می‌شد، دولتمردان و حامیان دولت رئیسی در جواب می‌گفتند هنوز برای قضاوت زود است و شرایط کنونی، زائیده مدیریت پرمشکل دولت قبل است، اما اکنون که یک سال از عمر دولت سیزدهم می‌گذرد، فرصت خوبی است تا بررسی شود آیا دست فرمان دولت در حوزه اقتصادی اصولی بوده است یا نه؟

در همین رابطه، غلامرضا نوری، نماینده بستان‌آباد در مجلس یازدهم گفت: دلیل اینکه کار‌های دولت تا به امروز خروجی نداشته، اول از همه این است که برنامه درستی نداشته و ندارد. دولت سیزدهم از روز اول، این نقص اساسی را داشت؛ چه در معرفی کابینه و چه در معرفی برنامه‌هایش. قول هم داده بودند که بعداً برنامه خودمان را می‌نویسیم و می‌دهیم که باز هم ندادند.

وی افزود: تا به امروز برنامه مشخص و مدونی از اینکه دولت به کدام سو می‌خواهد برود و خودش هم بداند که به کدام طرف می‌خواهد حرکت کند، ندیده‌ایم.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دومین اشکال دولت، وجود تیم ضعیف‌اش است که هیچ انسجامی ندارد. کاندیدا‌های ریاست جمهوری که همفکر با آقای رئیسی بودند با تمام قدرت و توان وارد دولت شدند، ولی نه برنامه هست و نه انسجام و ضعف مدیریت کاملاً مشخص است و به خاطر همین اصلاً نمی‌توانیم بگوییم که حتی سر جای سال قبل‌مان هستیم که اگر بود، وضع بهتر بود، چون الان خیلی شاخص‌ها بدتر هم شده است.

نوری اظهار داشت: حتی دولت دنبال حل بعضی مسائل ساده مثل مذاکرات هم نرفت، در حالی که این موضوع خیلی کمک‌کننده بود و می‌توانست یک دستاورد برای دولت به حساب بیاید. علیرغم اینکه این دولت دستش خیلی بیشتر از تیم‌های قبلی مذاکره‌کننده باز بود، ولی باز هم نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند و تا به امروز موضوع را کش دادند.

نماینده بستان‌آباد یادآور شد: شعار داده بودند که کار مذاکرات را فرسایشی نخواهیم کرد، ولی دقیقاً فرسایشی کردند. حتی می‌توانستند در تغییر و تحول مدیران، تاملی داشته باشند که باز آن را هم با سرعت زیاد انجام دادند و ۷۰ تا ۸۰ درصد کابینه و سطوح پایین‌تر مثل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و... تبدیل به احسن نشدند و این هم به ضعف‌های این دولت اضافه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من بعید می‌دانم دولت با این وضعیت، به جایی برسد و مجلس یازدهم هم نمی‌تواند با این دولت برخورد جدی کند، آن هم به دلیل خویشاوندی خیلی نزدیک و سیاسی که از اول بین دولت و مجلس بود و بخشی هم بعداً ایجاد شد. به باور من، بعید است که این مجلس بتواند این دولت را سر خط بیاورد.
مرجع : اقتصاد 24

۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۲۱:۰۱
این چشم پوشی های که مجلس الان می کند از دولت اگر دولت روحانی بود تا حالا کل دولت استیضاح کرده بودن روزنامه کیهان که صداش در نمیاد (391656)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها