به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۳۵۰۹۸۵

کره شمالی در مسیر آزمایش‌های بیشتر اتمی

کره شمالی در مسیر آزمایش‌های بیشتر اتمی
گروه بین الملل: بر اساس گزیده‌ای از گزارش محرمانه سازمان ملل مشخص شد که کره شمالی در شش ماهه نخست سال جاری میلادی برای آزمایش هسته‌ای آماده شده است.
 ناظران مستقل تحریم‌ها به کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی گزارش کردند: اقداماتی در سایت آزمایش اتمی پونگی-ری در کره شمالی صورت گرفته که راه را برای انجام آزمایش‌های بیشتر اتمی با هدف توسعه تسلیحات هسته‌ای پیموده است.
این ناظران همچنین نوشتند: کره شمالی به توسعه ظرفیت‌هایش برای تولید مواد شکاف‌پذیر در سایت یانگ‌بیون ادامه داده است. این مرکز، اصلی‌ترین تاسیسات اتمی کره شمالی است.
آمریکا مدت‌هاست که هشدار می‌دهد کره شمالی برای انجام هفتمین آزمایش اتمی خود آماده می‌شود و می‌گوید اگر چنین آزمایشی رخ دهد، تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی وضع خواهد کرد.
ناظران سازمان ملل همچنین اعلام کردند، تحقیقات نشان داده که پیونگ یانگ مقصر سرقت صدها میلیون دلار دارایی رمز ارز از طریق دستکم یک هک بزرگ است. این ناظران همچنین پیشتر کره شمالی را به انجام حملات سایبری برای تامین مالی برنام‌های اتمی و موشکی این کشور متهم کرده بودند.
این گروه از ناظران سازمان ملل همچنین اعلام کردند: سایر فعالیت‌های سایبری کره شمالی با هدف سرقت اطلاعات و همچنین دستیابی به اطلاعات برای برنامه‌های ممنوعه این کشور از جمله تسلیحات کشتار جمعی بوده است.
این گروه از ناظران همچنین اعلام کردند، کره شمالی ۳۱ موشک پرتاب کرد که ترکیبی از فناوری‌های بالستیک و هدایت بود، از جمله شش آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیما و دو موشک که به صراحت آنها را به عنوان تسلیحات بالستیکی توصیف کرده است. این کشور همچنین به واردات غیرقانونی نفت و صادرات زغال سنگ ادامه داده و تحریم‌ها را دور زده است.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها