به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : ۳۵۰۹۹۳

جهاد اسلامی: حملات اسرائیل را تلافی می‌کنیم

گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل گفت در حملات هوایی روز جمعه ۱۴ مرداد به اهدافی در نوار غزه حدود ۱۵ پیکارجوی گروه جهاد اسلامی کشته شده‌اند.
جهاد اسلامی: حملات اسرائیل را تلافی می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری‌های بین‌المللی سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن اعلام این خبر هشداد داد که این عملیات هنوز پایان نیافته و آن را یک «حمله پیشدستانه برای نابود کردن فرماندهان ارشد جهاد اسلامی» توصیف کرد. خبرگزاری‌های بین‌المللی از غزه گزارش می‌دهند که حداقل یک فرمانده ارشد جهاد اسلامی در این حملات کشته شده و این گروه اعلام کرد که به تلافی حملات اسرائیل خاک آن کشور را مورد حمله قرار خواهد داد. نهادهای درمانی در نوار غزه اعلام کردند که بر اثر حملات روز جمعه حداقل ۸ نفر از جمله یک کودک پنج ساله کشته و ۴۴ نفر نیز مجروح شده‌اند.
حملات اسرائیل به غزه پس از چند روز تنش در پی دستگیری یکی از رهبران گروه جهاد اسلامی روی می‌دهد. ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت نیروهای این کشور اهدافی در نوار غزه را مورد حمله قرار داده و در سراسر اسرائیل وضعیت فوق العاده اعلام شده است. این بیانیه افزود که ارتش نیروهای ذخیره را برای تقویت دفاع از خاک اسرائیل در برابر حملات احتمالی جهاد اسلامی فراخوانده است. یک مقام گروه جهاد اسلامی گفت تیسیر الجعبری، فرمانده تیپ قدس و نیروهای این گروه در شمال نوار غزه در حملات اسرائیل کشته شده است.
در حمله اسرائیل با هدف کشتن این فرمانده جهاد اسلامی تعدادی از ساختمان‌ها در یک منطقه پر جمعیت نوار غزه تخریب شده و رفت و آمد آمبولانس‌ها به این محله حاکی است که به احتمال فراوان تعداد زیادی از ساکنان غیرنظامی این منطقه نيز کشته و مجروح شده‌اند. چند روز پیش ارتش اسرائیل در حمله‌ای به شهر جنین در مناطق اشغالی کرانه باختری بسام السعدی، یکی از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی را دستگیر و به دلیل نگرانی از اقدامات تلافی‌جویانه این گروه تمامی گذرگاه‌ها بین اسرائیل و نوار غزه را مسدود کرد.
یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل گفت: «هدف این عملیات نابود کردن تهدیدهای مشخص علیه شهروندان اسرائیل و غیرنظامیانی است که در حاشیه مرز با نوار غزه سکونت دارند.» زیاد النخانه، رهبر گروه جهاد اسلامی در مصاحبه‌ای با «المیادین»، شبکه تلویزیونی لبنانی و متمایل به ایران، تاکید کرد که این گروه حملات اسرائیل را تلافی خواهد کرد. او افزود: «در این نبرد هیچ خط قرمزی وجود ندارد و تل آویو و سایر شهرهای اسرائیل هدف حملات موشکی قرار خواهند گرفت.»
غزه نوار باریکی از اراضی تحت کنترل فلسطینیان در ساحل دریای مدیترانه است که بین اسرائیل و مصر واقع شده است. این منطقه که مساحت آن حدود ۳۶۰ کیلومتر است بیش از ۲.۳ میلیون نفر جمعیت دارد.
از سال ۲۰۰۹ ارتش اسرائیل پنج بار به نوار غزه حمله کرده که مورد اخیر آن در سال ۲۰۱۱ و به تلافی شلیک موشک توسط حماس به خاک اسرائیل روی داد. در حملات موشکی حماس ۱۳ شهروند اسرائیلی کشته شدند و حملات هوایی و توپخانه اسرائیل بیش از ۲۵۰ کشته و حدود هزار مجروح به جا گذاشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها