به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۳۵۰۹۹۵
توسط سازمان هواشناسی

هشداردرباره احتمال باران سیل‌آسا در ۱۹ استان

گروه جامعه: سازمان هواشناسی درباره وقوع سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی در دست کم ۱۹ استان به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی نواحی کشور هشدار داد.
امامزاده داوود در غرب تهران در سیلاب اخیر خسارات جانی و مالی فراوانی دید
امامزاده داوود در غرب تهران در سیلاب اخیر خسارات جانی و مالی فراوانی دید
به گزارش سازمان هواشناسی ایران، این سامانه بارشی از روز شنبه، ۱۵ مرداد، تا روز دوشنبه، ۱۷ مرداد، در هفت استان فعال خواهد بود و موجب سیلاب‌های ناگهانی و آب‌گرفتگی معابر در ۱۹ استان خواهد شد.
بنا بر اعلام این سازمان، مسیر اصلی عبور این سامانه بارشی استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران گلستان، خراسان شمالی، بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، اردبیل و آذربایجان شرقی فعال خواهد بود و همزمان شمار دیگری از استان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. این سازمان همچنین درباره جاری شدن روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی هشدار داده و از شهروندان این مناطق خواسته تا از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی اجتناب کنند.
بارندگی‌های سیل‌آسا در دو هفته نخست مرداد در دست‌کم ۲۵ استان کشور، خسارت‌های جانی و مالی بسیاری در پی داشت. رئیس جمعیت هلال احمر ایران آمار رسمی قربانیان سیل‌های اخیر در کشور را تا روز چهارشنبه، ۱۲ مرداد، ۹۰ نفر و شمار مفقودان را هشت نفر اعلام کرده است.
برچسب ها: سیلاب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها