به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۵۱۰۴۷

مصاحبه دکتری تخصصی حضوری شد

مصاحبه دکتری تخصصی حضوری شد
گروه جامعه: رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از حضوری شدن مرحله مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی/ فناوری‌محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی خبر داد.به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدمهدی نوروزشمسی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار کرد: پس از اینکه در دو دوره گذشته به دلیل پاندمی کرونا، مصاحبه‌های آزمون دکتری به صورت مجازی برگزار می‌شد، امسال با توجه به کنترل بیماری، مصاحبه‌ها در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پزشکی به صورت حضوری برگزار می‌شود.
 
وی گفت: در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی تعداد ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر ثبت نام کرده بودند که در نهایت تعداد ۱۰ هزار و ۳۳۳ نفر در جلسه آزمون شرکت کردند.رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی اظهار داشت: از میان ۱۰ هزار و ۳۳۳ نفر شرکت کننده تعداد ۳ هزار و ۴۶۴ نفر به مرحله مصاحبه آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی معرفی شدند.
 
وی خاطرنشان کرد: مرحله مصاحبه در آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پزشکی پس از پایان مرحله انتخاب رشته / محل و ارسال مدارک از سوی معرفی شدگان آزمون، از ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱ به تدریج و با دسته بندی رشته‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا می‌شود.نوروزشمسی اظهار داشت: مرحله مصاحبه هم برای داوطلبان آزمون دکتری تخصصی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی و هم برای داوطلبان دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» به صورت حضوری در دانشگاه‌های علوم پزشکی و پذیرنده دانشجوی دکتری برگزار می‌شود.
 
درباره آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۱
آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روزهای ۲ و ۳ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

داوطلبانی بر اساس نمره در هر رشته و با توجه به سهمیه، به تعداد چند برابر ظرفیت پذیرش آن رشته، جهت آزمون مرحله دوم (مصاحبه) دعوت شده اند تا روز شنبه ۱۵ مرداد فرصت دارند مدارک مورد نیاز را ارسال و رشته / محل خود را انتخاب کنند.در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حدنصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است. همچنین در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره ترازشده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است.

راهنمای درج سوابق آموزشی و پژوهشی در سایت مرکز سنجش توسط داوطلب
داوطلبان در صورتی که مجاز به انتخاب رشته / محل باشند، تا فرصت اعلام شده می‌توانند با وارد کردن کد ملی و فعال شدن گزینه ارسال سوابق، با انتخاب گزینه مربوطه، کد رهگیری را درج و وارد صفحه مربوط به دریافت سوابق آموزشی و پژوهشی شوند.ابتدا لازم است فرم درج سوابق را از سایت پرینت گرفته و پس از تکمیل و امضا، به صورت pdf ذخیره و آن را در سایت بارگذاری کنند. در ضمن باید مستندات دیگر خود را مطابق فرم اعلامی در سایت بارگذاری کنند.تطبیق کامل مدارک اظهار شده در فرم درج سوابق، با مدارک بارگذاری شده، بسیار مهم بوده و امتیاز سوابق آموزشی و پژوهشی تنها به مدارکی تعلق می‌گیرد که در فرم درج سوابق اظهار شده و مستند مربوط به آن نیز بارگذاری شده باشد.

در مورد مقالات نیز تنها مستندات مؤید انتشار قطعی مقاله مورد پذیرش خواهد بود.بنابراین از بارگذاری مستندات مربوط به ارسال (Submission) یا تحت بررسی بودن (Under Revision) مقاله خودداری شود.تنها مقالات اصیل (Original) برگرفته از پایان نامه یا در ارتباط موضوعی با مقطع قبل و مقالات systematic review مرتبط دارای امتیاز هستند. لازم است داوطلبان از بارگذاری مقالات غیرمرتبط خودداری کنند.

چنانچه داوطلب پذیرش قطعی مقاله را بعد از فرصت بارگذاری سوابق در سایت دریافت کند، می‌تواند در روز مصاحبه آن را به مسئولان برگزاری مصاحبه ارائه کند.توصیه می‌شود داوطلبان اطلاعات بارگذاری شده در سایت مرکز سنجش را در CD ذخیره کرده و در روز مصاحبه به مسئولان برگزاری ارائه کنند. صرفاً مستندات مرتبط و دارای امتیاز در سایت و CD ذخیره شده و از بارگذاری هر گونه مدارک و مستندات اضافی و غیرضروری خودداری شود.
نظر به این که نتایج آزمون براساس مدارک ارائه شده توسط داوطلبان، استخراج شده و داوطلبان متعهد به صحت مطالب هستند، در صورت محرز شدن موارد مغایرت در هر مرحله از آزمون و / یا تحصیل، قبولی داوطلبان کان لم یکن تلقی شده و مسئولیت آن بر عهده داوطلب است و طبق مصوبات هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها با آنان برخورد خواهد شد.

نتایج نهایی آزمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد.
کارنامه کلیه داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار خواهد گرفت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت، آن را دریافت کنند.امتیازات تحصیلی، آموزشی و پژوهشی مربوط به بخش مصاحبه دوره‌های دکتری تخصصی
۱. معدل آخرین مقطع تحصیلی
۲. تدریس نظری یا عملی واحدهای درسی دانشگاهی مرتبط
۳. آموزش از راه دور واحدهای درسی دانشگاهی مرتبط با استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی
۴. تولید محتوای آموزشی برای آموزش از راه دور
۵. طرح تحقیقاتی مصوب دانشگاه به عنوان مسئول یا همکار
۶. مقالات چاپ یا پذیرفته شده، برگرفته از پایان نامه و یا مقالات اصیل (Original) در ارتباط موضوعی با رشته مقطع قبل
۷. مقالات ایندکس شده در PubMed ، ISI و Scopus با در نظر گرفتن Impact Factor مجله مربوطه
۸. مقالات با سایر ایندکس‌های معتبر
۹. سخنرانی یا پوستر در کنگره‌های علمی
۱۰. اختراعات و اکتشافات ثبت شده
۱۱. تالیف کتاب در رشته مربوطه و با تایید انجمن علمی مربوط و یا معاونت پژوهشی دانشگاه
دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو در مقطع دکتری تخصصی به تفکیک مناطق دهگانه آمایشی
منطقه آمایشی ۱ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: بابل، سمنان، شاهرود، گلستان، مازندران، گیلان
منطقه آمایشی ۲ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: ارومیه، تبریز
منطقه آمایشی ۳ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: کردستان، کرمانشاه، همدان
منطقه آمایشی ۴ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: اهواز
منطقه آمایشی ۵ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: شیراز، هرمزگان، فسا
منطقه آمایشی ۶ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: زنجان، قزوین، قم، اراک
منطقه آمایشی ۷ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: اصفهان، شهرکرد، کاشان، یزد
منطقه آمایشی ۸ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: کرمان
منطقه آمایشی ۹ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: بیرجند، سبزوار، مشهد
منطقه آمایشی ۱۰ شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی: ارتش، انستیتو پاستور ایران، ایران، بقیه الله، تهران، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، جهاد دانشگاهی (رویان)، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شاهد، دانشگاه علوم پزشکی مجازی و سازمان انتقال خون ایران
فهرست سازمان‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌های علوم پزشکی مجری دوره دکتری پژوهشی
دانشگاه‌های علوم پزشکی ارومیه. اصفهان. اهواز. ایران. بابل. تبریز. تهران. سمنان. شهید بهشتی. شهید صدوقی یزد. کردستان. کرمان. کرمانشاه. مازندران. مشهد
برچسب ها: آزمون دکتری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها