کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین وضعیت تب کریمه کنگو در کشور

15 مرداد 1401 ساعت 12:22


گروه جامعه:معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که با توجه به ایام محرم، افراد توصیه‌های دامپزشکی را باید جدی بگیرند. سید محمد آقامیری افزود: بنابر آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت ۶۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه ۵ نفر جان خود را از دست داده اند که این امر روند کاهش را نشان می دهد.

 
به گفته او، در بحث طرح تشدید نظارت بهداشتی ایام‌محرم در تمام استان ها اقداماتی انجام دادیم چرا که در این‌ ایام‌همانند عید قربان امکان قربانی در یک محل وجود ندارد و بیشتر کارما آموزش و ترویج است.آقامیری اظهارکرد: افرادی که در کنار جاده یا حاشیه شهرها بخواهند کشتار انجام دهند، مطابق قانون برخورد می کنیم و اخیرا در استان فارس بیش از ۱۱ واحد مرکز غیرمجاز تعطیل کردیم و در سایر استان ها آمار تعطیلی مراکز غیرمجاز دام در حال جمع اوری است.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به فعالیت کنه ها در فصل گرما به افراد توصیه می شود که همچنان توصیه های بهداشتی را رعایت کنند.با توجه به آنکه ترشحات و خون دام علت اصلی بیماری های مشترک دام و انسان از جمله تب کریمه کنگوست، سازمان دامپزشکی توصیه کرده که افراد ضمن توزیع گوشت با دستکش، از خرید گوشت کنار جاده امتناع کنند.


کد مطلب: 351074

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351074/آخرین-وضعیت-تب-کریمه-کنگو-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir