کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

قیمت کاغذ نجومی شد؛ روزنامه‌ها تعطیل می‌شوند؟

تسنیم , 15 مرداد 1401 ساعت 13:32


گروه اقتصادی: قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد به بندی یک میلیون تومان رسید.کارشناسان معتقدند قیمت تمام شده کاغذ تحریر در بازار آزاد برای تاجران بالاتر از این مقدار می‌باشد.، قیمت کاغذ در بازار آزاد در روزهای پایانی هفته پس از چند هفته ثبات و کاهش قیمت دوباره افزایش داشته است. بر این اساس هر بند کاغذ چاپ و تحریر ۷۰ در ۱۰۰ با گرماژ ۷۰ گرمی از بندی ۹۲۰هزار تومان به بندی ۹۹۰ تا یک میلیون تومان رسیده است.

این افزایش قیمت که از ابتدای هفته با ۱۰ تا ۱۵هزار تومان افزایش قیمت آغاز شد، در نهایت به بندی ۹۹۰هزار تومان رسید. افزایش قیمت در بازار کاغذ در حالی است که کارشناسان قیمت‌های فعلی را نیز حتی کمتر از قیمت تمام شده کاغذ می‌دانند.محسن قدبیگی، از جمله این کارشناسان است که  می‌گوید:‌ قیمت تمام شده کاغذ با نرخ دلار روز برای تاجران بندی ۹۸۰هزار تومان تمام می‌شود. اگر بخواهیم درصدی سود نیز لحاظ کنیم قیمت کاغذ بندی یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان تمام می‌شود.

قدبیگی ادامه داد:‌ در وضعیت فعلی سفارش چندانی در بازار وجود ندارد،‌ اما اواخر مرداد و اوایل شهریور قیمت کاغذ رفته رفته افزایش پیدا می‌کند. چرا که تولیدکنندگان دفتر برای خرید، وارد بازار می‌شوند.وی از افزایش قیمت کاغذ a4 خبر داد و گفت:‌ این کاغذ نیز به بسته‌ای ۱۰۶هزار تومان رسیده است‌، اما در کاغذ روزنامه با تغییر قیمت مواجه نبوده‌ایم.

آمارها نشان می‌دهند که در سه ماهه نخست سال جاری ۵۱٫۳هزار تن به ارزش بیش از ۵۴٫۷میلیون دلار کاغذ چاپ و تحریر و همچنین ۳٫۷هزار تن به ارزش سه میلیون دلار کاغذ روزنامه واردات صورت گرفته است که نسبت به سال گذشته با افزایش داشته است.


کد مطلب: 351107

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351107/قیمت-کاغذ-نجومی-روزنامه-ها-تعطیل-می-شوند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir