به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۵۱۱۰۸

پایان سبزپوش معاملات بورس

پایان سبزپوش معاملات بورس
گروه اقتصادی: بورس امروز و در اولین روزکاری هفته با رشد کمتر از یک درصدی مواجه شد و به پیشواز تعطیلات میانه هفته رفت.شاخص کل بورس تهران امروز برخلاف روزهای اخیر روند رو به بالایی را تجربه کرد. بورس امروز شنبه ۱۵ مرداد ماه با رشد ۱۱ هزار و ۵۶۵ واحدی معادل ۰٫۸ درصد مواجه شد و به سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحدی رسید. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۱۸۸ واحدی به محدوده ۱۹ هزار واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن رشد ۶ هزار و ۸۸ واحدی برابر ۱٫۶ درصدی داشت و به محدوده ۳۹۰ هزار واحد رسید. امروز نمادهای شبندر، شپنا، شبریز و شتران تاثیر منفی روی شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فملی، وبلمت، شستا، شپدیس، خودرو و حکشتی تاثیر مثبت روی شاخص کل بورس گذاشتند.

سیگنال مثبت مذاکرات به بورس
روز ۱۲ مرداد بود که باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران عازم وین شد و در سه روز دیدارهای مختلفی صورت گرفت. این سفر و مذاکرات یک سیگنال بسیار مثبت برای بورس به حساب می‌آید و به عقیده کارشناسان، رشد امروز معاملات ناشی از این موضوع است.البته اخبار ضدونقیض نیز از فضای وین توسط رسانه‌های مختلف به گوش می‌رسد. بر اساس گزارش رسانه‌ها به نظر می‌رسد که لازمه موفقیت در مذاکرات وین دو اصل است. نخست، موثر و پایدار بودن رفع تحریم‌ها. دوم اینکه موضوعی نباید به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی بماند.
با وجود این موضوع امیدها نسبت به انجام توافق افزایش پیدا کرده است و کارشناسان عقیده دارند که بورس می‌تواند به واسطه سیگنال مذاکرات رشد کند. به واسطه همین سیگنال امروز نمادهای گروه‌های خودرویی، بانکی و حمل و نقل دریایی با افزایش تقاضا مواجه شدند.

سیگنال منفی به فرآورده‌های نفتی
گروه فرآورده‌های نفتی امروز روند رو به پایینی داشت و کارشناسان عقیده دارند که این موضوع می‌تواند ناشی از کاهش قیمت نفت باشد. بهای معاملات نفت برنت با ۸۰ سنت افزایش، در ۹۴ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه بسته شد که ۱۱ درصد کاهش نسبت به قیمت نهایی هفته پیش از آن داشت.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها