کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بهترین راه حل برای اختلالات حرکتی با کمک سونوگرافی پرتابل

15 مرداد 1401 ساعت 16:36

گروه سلامت: نوعی بیماری‌ عصبی که ممکن است در برخی افراد وجود داشته باشد، اختلالات حرکتی است. اختلالات حرکتی ممکن است باعث حرکت کند فرد شوند. در برخی موارد حادتر، شخص به راحتی توانایی حرکت کردن نخواهد داشت.


متاسفانه بیمارانی که به اختلالات حرکتی مبتلا هستند، فشار بسیاری را تحمل می‌کنند. این بیماران برای دریافت نوبت کلینیک یا معاینه ماهانه باید ساعت‌ها در ترافیک یا رفت و آمد باشند. این موضوع برای افرادی که اختلالات حرکتی شدید دارند بسیار آزار دهنده است. چرا که این دسته از افراد نمی‌توانند به راحتی در اجتماع ظاهر شوند. راه حل مناسبی که برای پیگیری چکاپ‌های ماهانه این افراد وچود دارد استفاده از دستگاه سونوگرافی هندهلد است که در ادامه این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

معرفی انواع اختلالات حرکتی
اختلالات حرکتی انواع مختلفی دارند. معمولا بیماری‌های مربوط به اختلالات حرکتی به ۱۴ نوع مختلف دسته بندی می‌شوند. اما اختلالات حرکتی کلی بدن، شامل سه مورد هستند. عوامل مختلفی بر ایجاد اختلالات حرکتی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال محیط زندگی، مسائل ژنتیکی و ارثی و اتفاقاتی مثل تصادف و آسیب به بافت عصبی، باعث می‌شوند نوعی از اختلالات حرکتی در افراد مختلف رخ دهد. انواع اختلالات حرکتی شامل موارد زیر هستند:

1. اختلال هماهنگی رشدی
این اختلال ممکن است از سنین پایین‌تر در افراد بروز پیدا کند. معمولاً دلایل مختلفی برای ایجاد اختلال هماهنگی رشدی وجود دارد. مثلاً فلج مغزی، بیماری ام اس یا بیماری پارکینسون نمونه‌هایی از دلایل ایجاد این اختلال هستند.
بر اثر بروز این اختلال، شخص هنگام انجام فعالیت‌های روزمره خود دچار مشکل می‌شود. به عنوان مثال نمی‌تواند به راحتی حرکت کرده یا راه برود. گاهی اوقات نگه داشتن اشیا و وسایل نیز کار سختی خواهد بود. اختلال هماهنگی رشدی به مرور تمامی فعالیت‌های شخص را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است در صورت نادیده گرفتن، شدید‌تر شود. لازم است این دسته از افراد به صورت ماهانه یا هر چند ماه یکبار چکاب شوند تا وضعیت بدنی آنها بررسی شود.

2.  اختلال تیک
اختلال تیک باعث ایجاد حرکات غیر ارادی می‌شود. این حرکات غیر ارادی ممکن است در صورت یا بدن به وجود آیند. معمولا تعداد زیادی از افراد، دچار این اختلال هستند. بعضی اشخاص در زمان عصبانیت یا استرس و اضطراب، دچار این اختلال می‌شوند.
در بعضی افراد دیگر نیز اختلال تیک به صورت دائمی وجود دارد. به عنوان مثال پلک زدن دائمی یا حرکات دست و پا از نشانه‌های این اختلال هستند. گاهی اوقات ممکن است اختلال تیک به صورت موقت در یک شخص بروز کند و بعد از مدتی به شکل خود به خودی از بین برود. از طرفی امکان شدیدتر شدن این اختلال نیز وجود دارد. حتما اشخاص مبتلا به این عارضه باید تحت درمان و مراقبت قرار گیرند.

3.  اختلال حرکات قالبی
اختلال حرکات قالبی باعث می‌شود فرد حرکات اضافی انجام دهد. این حرکات بدون هیچ هدف خاصی انجام می‌شوند. به عنوان مثال کوبیدن سر به دیوار یا مواردی اینچنینی ممکن است از اختلال حرکت قالبی باشد. این اختلال ممکن است باعث آسیب به بدن و جسم فرد شود.



جدا از این موارد، نوعی اختلال وجود دارد که بر اثر آسیب  به دستگاه عصبی ایجاد می‌شود. به عنوان مثال ممکن است شخصی تصادف کرده و آسیب به سیستم عصبی او، باعث فلج بدنی یا مغزی وی شود. این دسته از اختلالات حرکتی نیز باید به صورت ماهانه مورد بررسی قرار بگیرند تا شدیدتر نشوند.

شناسایی مشکلات بیماران با اختلال حرکتی به کمک سونوگرافی پرتابل
دستگاه سونوگرافی پرتابل و هندهلد طی چند سال اخیر به عنوان یک راه حل مناسب برای شناسایی مشکلات داخلی بدن در بررسی اندام‌های داخلی مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه ابعاد کوچکتری نسبت به دستگاه سونوگرافی معمولی دارد. دستگاه سونوگرافی پرتابل از یک پروب تشکیل شده است که با آزاد کردن امواج، اندام‌های داخلی بدن را شناسایی می‌کند.
به این صورت که ابتدا امواج وارد بدن شخص می‌شود، سپس به اندام‌های داخلی بدن برخورد می‌کنند. در مرحله بعد این امواج به بیرون از بدن بازتاب شده و توسط پروپ دستگاه، بازتاب این امواج روی صفحه نمایشگر به شکل تصویری، مشاهده خواهد شد. بنابراین کاربرد و کارآیی دستگاه‌های سونوگرافی هندهلد هیچ تفاوتی با سایر دستگاه‌های سونوگرافی کلینیکی ندارد.
اشخاصی که به اختلالات حرکتی مبتلا هستند، توانایی زیادی برای راه رفتن یا منتظر ماندن در کلینیک تصویربرداری برای انجام سونوگرافی را ندارند. این گروه از افراد می‌توانند از خدمات دستگاه سونوگرافی پرتابل استفاده کنند.
این دستگاه‌های سونوگرافی به علت کوچک بودن، قابلیت جابجایی دارند و بهترین انتخاب برای بررسی وضعیت بدنی افرادی است که دچار اختلالات حرکتی هستند.

بهترین دستگاه‌ها برای بیماران با اختلال حرکتی
متاسفانه بیمارانی که دچار اختلال حرکتی هستند، توانایی زیادی برای مراجعه به کلینیک‌های تصویر برداری را ندارند. بنابراین ممکن است مجبور باشند از دستگاه‌هایی که در منزل برای تشخیص بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده کنند. این دستگاه‌ها تنوع بسیار زیادی دارند. از این رو در اینجا دستگاه سونوگرافی پرتابل بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.



سازندگان و توسعه‌دهندگان دستگاه سونوگرافی پرتابل سعی کرده‌اند این دستگاه‌های سونوگرافی را مطابق با تکنولوژی روز دنیا بسازند. به همین دلیل است که دستگاه‌های سونوگرافی هندهلد با وجود ابعاد کوچکتر از دستگاه‌های سونوگرافی معمولی، کیفیت و کارایی مناسبی دارند.
برای تشخیص و حل مشکلات مربوط به بیماران با اختلال حرکتی، باید از بهترین دستگاه‌های سونوگرافی استفاده شود. به همین دلیل، پزشکان یا کلینیک‌هایی که به دنبال تهیه این دستگاه‌ها هستند، باید در هنگام خرید این محصول دقت بالایی داشته باشند.
شرکت ایده گستر قدرت، یکی از معتبرترین مراکزی است که بهترین دستگاه‌ها در این زمینه را با بهترین کیفیت و کارآیی عرضه می‌کند و شما می‌توانید از آنها در این زمینه مشاوره‌های لازم را دریافت کنید تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به نیاز خود تهیه کنید.

سخن پایانی
دستگاه سونوگرافی پرتابل چندین سال است که برای تشخیص و مشاهده بیماری‌های داخلی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه برای همه افرادی که توانایی منتظر ماندن در کلینیک‌های تصویر برداری برای انجام سونوگرافی و رفت و آمد را ندارند، کاملاً مناسب است.
یکی از مهمترین مخاطبانی که باید از این دستگاه سونوگرافی استفاده کنند، بیماران با اختلال حرکتی هستند. به طور کل دستگاه سونوگرافی پرتابل کارایی مثل دستگاه سونوگرافی مبله دارد، اما در ابعاد کوچکتر که امکان جایجایی را نیز برای کاربر آسان می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم اگر پزشکی هستید که به دنبال رفع مشکل بیماران خود با این شرایط هستید و یا صاحب یک کلینیک درمانی برای این بیماران هستید، حتما در خصوص این دستگاه‌ها از کارشناسان شرکت ایده گستر قدرت مشاوره دریافت کنید. برای این کار می‌توانید به سایت این شرکت به نشانی  www. igg-med.comمراجعه کنید.
 


کد مطلب: 351133

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351133/بهترین-راه-حل-اختلالات-حرکتی-کمک-سونوگرافی-پرتابل

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir