به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ ساعت ۱۷:۳۷
کد مطلب : ۳۵۱۱۳۵

اولین سرهنگ زن پوتین در اوکراین کشته شد

اولین سرهنگ زن  پوتین در اوکراین کشته شد
گروه بین الملل: ولادیمیر پوتین اولین سرهنگ زن خود را در جنگ اوکراین از دست داد.
 اولگا «کورسا» کاچورا ۵۲ ساله که در حمله راکتی به خودروش کشته شد، بعد از مرگ مدال افتخار روسیه را دریافت کرد.اولگا کاچورا ۹۷اُمین سرهنگ روسیه است که در جنگ اوکراین کشته می شود. او سرهنگی از نیروهای طرفدار روسیه در منطقه خودمختار دونتسک بود و فرماندهی گردان توپخانه راکتی مستقر در شرق اوکراین را بر عهده داشت.
رییس جمهور روسیه گفته است که به اولین سرهنگ زن کشته شده خود در اوکراین به خاطر «شجاعت و فداکاری هایی که در دوران خدمت نظامی خود نشان داد» مدال افتخار داده است.
این سرهنگ زن روس تبار بلافاصله پس از برخورد گلوله توپخانه اوکراینی ها با خودروش کشته شده است. خبر مرگ این سرهنگ زن روسی توسط مارگاریتا سیمونیان از طرفداران ولادیمیر پوتین تایید شده که رییس شبکه راشا تودی است و در پستی در این باره نوشته است: «کورسای افسانه ای در هورلیوکا کشته شد…روحش قرین آرامش. رییس [پوتین] به کورسا لقب قهرمان روسیه داد. چیزی که انتظارش می رفت همین بود. این ها قهرمانان همه ماها هستند».مراسم تدفین این سرهنگ روسی در سالن تئاتر شهر دونتسک نیز مورد حمله توپخانه اوکراینی ها قرار گرفت که گفته می شود تلفاتی نیز در پی داشته است، موضوعی که باعث شد مراسم تدفین این نظامی روسی به تعویق بیفتد.
سیمونیان مدعی شده است هتلی که تیم فیلمبرداری راشا تودی در آن مستقر بوده اند نیز مورد هدف قرار گرفته است: «به شکلی معجزه آسا، هیچ کسی آسیب جدی ندیده است». کاچورا یک بازرس پلیس بود که پس از پیوستن به نیروهای جدایی طلب اوکراینی طرفدار ولادیمیر پوتین درجه سرهنگ دومی دریافت کرد.او در بریگاد پیاده موتوری سوم در منطقه هورلیوکا خدمت می کرد و ۱۴۰ نیروی پیاده نظام تحت نظر او بودند. این سرهنگ روس تبار که دو فرزند داشت، در حملات قبلی نیز چندین بار زخمی شده بود. او از سال ۲۰۱۵ با درجه سرهنگ تمامی در نیروهای نظامی جمهوری خودخوانده دونتسک فعالیت می کرد.
سال گذشته بود که اوکراین او را به جرم عضویت در گروه یا سازمان های ترویستی به ۱۲ سال زندان محکوم کرده بود. همچنین کاچورا رییس فدراسیون پاورلیفتینگ هورلیوکا بود.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها