به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : ۳۵۱۳۰۷

فشار برخی نهادهای خاص بر هیات و حسینیه‌ها

فشار برخی نهادهای خاص بر هیات و حسینیه‌ها
گروه سیاسی: اعتماد آنلاین نوشت: جای برنامه‌های عزاداری و سینه‌زنی دو هیئت بزرگ و معروف یزدی (فهادان و بعثت) در عزاداری‌های امسال خالی‌ست ...گفته می‌شود یکی از شعرهای نوحه این هیئت‌ها که توسط شاعر تحسین شده در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب ، سعید بیابانکی سروده شده به تایید نرسید. به دنبال مانع‌تراشی، اعمال ممیزی‌های سخت‌گیرانه و فله‌ای، و فشارهای برخی نهادهای خاص بر مداحان، هیئات و حسینیه‌ها، جای برنامه‌های عزاداری و سینه‌زنی دو هیئت بزرگ و معروف یزدی (فهادان و بعثت) در عزاداری‌های امسال خالی‌ست.
به گزارش حوزه، یکی از شهروندان یزدی در رشته توییتی نوشته: فشارهای برخی نهادهای خاص بر هیئت‌ها و حسینیه‌های یزد چنان شدت گرفته که نوحه‌ها را عوض می‌کنند و حتی کار به سانسور واژگان نوحه‌ها هم رسیده تا جایی که یکی از نوحه‌خوانان معروف نیز ممنوع‌الصدا شده است.
وی افزوده: بعضا در مواردی پس از حذف کلمه‌های نوحه، خودشان کلمه‌های بی‌ربط را بدون رعایت نکات شعری و تخصصی جایگزین می‌کنند و به هیئت می‌گویند همین را بخوان! و از حرکت برخی هیئت‌های بزرگ به بهانه تایید نشدن شعر، جلوگیری می‌شود!
گفته می‌شود یکی از شعرهای نوحه این هیئت‌ها که توسط شاعر تحسین شده در دیدارهای شاعران با رهبر انقلاب ، سعید بیابانکی سروده شده به تایید نرسیده !
جالب این که سعید بیابانکی؛ از شاعران معاصر، عضویت شورای سیاست‌گذاری جشنواره شعر فجر، دبیری هنری جشنواره ۱۳ سوره، عضویت در شورای عالی شعر صدا و سیما، و شورای‌عالی شعر وزارت فرهنگ و ارشاد را در کارنامه خود دارد.
برچسب ها: عزاداری‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها