کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گیلاس برای مراقبت از عضلات مفید است

17 مرداد 1401 ساعت 11:48


گروه علمی: یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و محبوب در تمام دنیا گیلاس است که طرفداران بسیاری دارد. این میوه خوشمزه و مقوی افزون‌ بر مزه بسیار عالی و فوق‌العاده‌ای که دارد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی با اثرات بسیار نیرومند روی تندرستیست.در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با خواص شگفت‌انگیز و جادویی این میوه خوشمزه آشنا کنیم.

گیلاس سرشار از مواد مغذیست
گیلاس میوه‌ایست شیرین که خواص بسیاری دارد. یک فنجان گیلاس ۹۷ کالری دارد و در آن ۲ گرم پروتئین، ۲۵ گرم کربوهیدرات، ۳ گرم فیبر، ۱۰ ٪ مقدار مورد نیاز روزانه بدن پتاسیم، ۵ ٪ مقدار مورد نیاز روزانه مس و ۵ ٪ مقدار مورد نیاز روزانه بدن به منگنز یافت می‌شود.پتاسیم موجود در گیلاس برای انقباض عضله، عملکرد اعصاب، تنظیم فشار خون و بسیاری از فرایند‌های مهم بدن لازم و ضروریست.به گزارش جامعه ۲۴، گیلاس هم‌چنین با تقویب باکتری روده به حرکات این ارگان بدن کمک می‌کند و در نتیجه عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. این میوه درواقع با فیبری که درون خود دارد سبب انجام این کار می‌شود.

گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان است
آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن رادیکال‌های آزاد در بدن را نابود و در نتیجه به بهبود تن‌درستی بدن کمک می‌کنند. گیلاس سرشار از مواد آنتی‌اکسیدان است و خواص ضدالتهابی فراوان دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند گیلاس سرشار از پلی فنول هاست، گروه بزرگی از مواد شیمیایی گیاهی که برای مقابله با آسیب سلولی، کاهش التهاب و سلامتی کلی مفید هستند. به نظر می‌رسد رژیم‌های غذایی غنی از پلی فنول ممکن است بدن را در برابر بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، اختلالات روانی و برخی سرطان‌ها محافظت کنند.

گیلاس برای مراقبت از عضلات مفید است
از آن‌جا که گیلاس ترکیبات ضد التهاب و آنتی اکسیدان دارد برای پس از ورزش و التهاب عضلانی ناشی از ورزش بسیار سودمند است.حتما تاکنون دچار آسیب و درد عضلانی پس از ورزش شده‌اید در این‌گونه مواقع می‌توانید از گیلاس و آب آن استفاده کنید. گیلاس هم‌چنین سبب می‌شود ورزش‌کاران رشته‌های دوچرخه‌سواری و دومیدانی قدرت و توان خود را بازیابند و عملکرد ورزشی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

گیلاس درمان نقرس و آرتروز است
 نقرس یک بیماری التهابی مفصلی بسیار شایع است که در اثر افزایش اسید اوریک خون در بدن به‌وجود می‌آید. در واقع اسید اوریک اضافی در خون فرد به شکل کریستال‌هایی در مفاصل ته نشین می‌شود و فرد را دچار ناراحتی و درد شدید می‌کند.پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف گیلاس سبب کم‌شدن اسیداوریک می‌شود به همین دلیل مصرف آن برای افراد دارای نقرس بسیار توصیه می‌شود.یک مطالعه آزمایشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که مصرف کنسانتره آب گیلاس سطح اوریک اسید در بدن را کم می‌کند. یک بخش از مطالعه نشان داد که عصاره گیلاس در کاهش سطح اوریک اسید موثرتر از حتی کنسانتره انار است.باید بدانید در گیلاس ماده‌ای با نام آنتوسیانین وجود دارد که این ماده در کم و درمان‌کردن نقرس اثر زیادی دارد. آنتوسیانین درواقع همان ماده‌ایست که خواص ضدالتهابی هم دارد.ازسوی دیگر گیلاس با این ماده افزون‌ بر این‌که بر روی نقرس تاثیر دارد در درمان آرتروز و پیشرفت آن تاثیر زیادی دارد.

با مصرف گیلاس بهتر و با کیفیت‌تر می‌خوابید
مطالعات نشان می‌دهد مصرف گیلاس و آلبالو در داشتن خوابی باکیفیت بهتر موثر است. تنظیم چرخه خواب و بیداری به ماده‌ای به نام ملاتونین نیاز دارد و این ماده در گیلاس به‌وفور وجود دارد.چندی پیش برروی بزرگسالان مسن مبتلا به بی خوابی مطالعه‌ای انجام شد. آن‌ها در این پژوهش روزانه یک فنجان آب آلبالو می‌نوشیدند و پس از ۲ هفته خواب آن‌ها ۸۴ دقیقه افزایش پیدا کرده بود.


کد مطلب: 351369

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351369/گیلاس-مراقبت-عضلات-مفید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir