به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۳۵۱۴۰۴

این شایعات را در مورد پوست باور نکنید

این شایعات را در مورد پوست باور نکنید
گروه علمی: اگر می‌خواهید بهترین راه برای داشتن پوستی شفاف و زیبا را پیدا کنید، باید نوع پوست خود را بشناسید و فقط دنبال خریدن گران‌ترین و پرزرق‌وبرق‌ترین محصولات زیبایی نباشید. در این مطلب به موضوع چند باور غلط در مورد پوست را به شما آموزش می‌دهیم.

پد پاک‌کننده آرایش بهترین راه برای پاک‌کردن آرایش است
اگر پوست شما حساس است و لک می‌شود، استفاده روزانه از پد‌های آرایش‌پاک‌کن می‌تواند باعث اصطکاک و تحلیل تدریجی پوست شود. علاوه بر این، بیشتر پدهای آرایش‌پاک‌کن الکل دارند که پوست‌های حساس را می‌سوزانند.برای پاک‌کردن آرایش‌های معمولی، می‌توانید با محلول پاک‌کننده آرایش دست و صورت خود را بشویید و حتی دوباره با صابون صورت خود را تمیز کنید. همچنین برای پاک‌کردن کامل صورت خود می‌توانید از پاک‌کننده‌های روغنی استفاده کنید.

راه‌حل
بهتر است پدهای پاک‌کننده آرایش را فقط برای آرایش‌های سنگین و پس از مهمانی‌ها استفاده کنید.

هر محصولی گران‌تر باشد، بیشتر بر پوست اثر می‌گذارد

لازم نیست همه محصولاتی که می‌خرید گران باشند. گاهی اوقات محصولی که قیمت کمتری دارد و ترکیبات کمتری در آن استفاده شده است، می‌تواند برای پوست شما بهتر باشد. مثلا می‌توانید ژل پاک‌کننده صورت خود را با قیمت متوسط تهیه کنید و دنبال ضدآفتاب گران‌تر باشید.

راه‌حل
می‌توانید با جست‌وجو در سایت‌های مختلف محصولات را با هم مقایسه کنید و ترکیبی دلخواهتان را با کمترین قیمت پیدا کنید. مثلا اگر محصولات حاوی آلوئه‌ورا با پوست شما سازگار هستند، دنبال محصولاتی باشید که هم حاوی آلوئه‌ورا هستند و هم قیمت مناسبی دارند.

هیچ‌وقت به صورت خود دست نزنید
این باور غلط است که «اگر به صورت خود دست نزنید، دچار آکنه نمی‌شوید». تماس دست به‌تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد آکنه شود.باید بدانید که سطح تلفن‌های همراه بسیار آلوده است و حرف‌زدن طولانی با تلفن همراه (بدون هدفون) و استفاده از آن و سپس دست‌زدن به صورت برای پوست خوب نیست. ناخن‌های بلند نیز می‌توانند حامل مقدار زیادی باکتری‌ باشند.
راه‌حل
هنگام شستن دست‌های خود، خوب زیر ناخن‌ها را تمیز کنید.
برچسب ها: سلامت پوست
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها