کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امدادرسانی به بیش از ۴۵۰۰ تن درسیل ۴ استان

17 مرداد 1401 ساعت 14:16


گروه جامعه: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از ۴۵۰۰ نفر در پی وقوع سیلاب در چهار استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و اصفهان خبر داد.مهدی ولیپور درباره وقوع سیلاب در استان چهارمحال و بختیاری و امدادرسانی‌های صورت گرفته در این استان اظهار کرد: در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در استان چهارمحال و بختیاری، اقدامات لازم برای امدادرسانی در شهرستان‌های تحت تاثیر سیلاب صورت گرفت. 

وی ادامه داد: ۱۳ روستا از شهرستان کوهرنگ، ۱۱ روستا از لردگان، یک روستا از کیار، دو روستا از اردلو یک روستا از بروجن درگیر سیلاب شدند که در مجموع این مناطق به سه هزار و ۵۱۳ نفر و ۶۴۷ خانوار امدادرسانی شد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات رهاسازی ۴۵۰ دستگاه خودروسواری نیز در این مناطق انجام شده است، گفت:‌امدادگران هلال احمر از ۱۸ باب منزل نیز تخلیه آب انجام دادند و ۲۱۵ نفر نیز به صورت اضطراری در این امکان اسکان داده شدند. به گفته ولیپور ۱۸۹ تخته پتو، ۷۶ دستگاه چادر، دو و نیم تن نایلون، ۲۸ تخته موکت و ۲۶۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته در این مناطق توزیع شده است. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر صبح امروز نیز از امدادرسانی به بیش از ۱۰۰۰ تن درپی وقوع سیل و آبگرفتگی در سه استان لرستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و به ایسنا گفته بود:‌ بر اساس آخرین گزارش‌های دریافتی در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و لرستان اقداماتی در راستای نجات و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان انجام شد و تیم‌های امدادی به مناطق متاثر از سیل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در استان لرستان امدادگران به شهرستان‌های الیگودرز و ازنا اعزام شدند، گفت:‌در استان اصفهان نیز  آبگرفتگی در شهرستان سمیرم رخ داده است. درهمین راستا نیز امدادگران به روستای ونک شهرستان سمیرم رفته و به پنج خانوار از عشایر آن منطقه امدادرسانی کردند. عملیات تخلیه آب از پنج واحد مسکونی در روستای آقاگل فریدون‌شهر نیز انجام شد و تا کنون به ۲۳ نفر نیز امدادرسانی شده است.  

ولیپور در خصوص اقدامات صورت گرفته در پی وقوع سیل در استان کهگیلویه و بویر احمد نیز نیز گفت: اقدامات امدادی در سه روستا از شهرستان دنا و هشت روستا از بویراحمد صورت گرفته است. در این راستا به ۲۷۴ خانوار امدادرسانی شد که در مجموع ۹۸۸ نفر بودند.  به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر حدود ۲۴۰ تخته پتو، هفت دستگاه چادر، حدود ۲۳۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۶۰ تخته موکت در کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده و امدادرسانی در این مناطق همچنان ادامه دارد.

با احتساب امدادرسانی‌های انجام شده در سیل رخ داده استان چهارمحل و بختیاری در مجموع می‌توان گفت که تا کنون به بیش از ۴۵۰۰ نفر در چهار استان متاثر از سیل و آبگرفتگی در کشور امدادرسانی شده است. عملیاتی که به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد.


کد مطلب: 351414

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351414/امدادرسانی-بیش-۴۵۰۰-تن-درسیل-۴-استان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir