به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب : ۳۵۱۴۲۳

برقراری آتش‌بس میان جهاد اسلامی و اسرائیل

برقراری آتش‌بس میان جهاد اسلامی و اسرائیل
گروه بین الملل: آتش بس میان اسرائیل و شبه نظامیان جهاد اسلامی فلسطین پس از سه روز خشونت از شب گذشته برقرار شد.
بنا بر گزارش‌های منتشر شده، این آتش‌بس در پی میانجیگری مصر و از ساعت ۲۳:۳۰ یکشنبه شب به اجرا گذاشته شد.پیش‌تر، دفتر نخست وزیر اسراییل توافق برای آتش‌بس را تایید کرده بود.
به گفته یائیر لاپید نخست‌وزیر اسرائیل اهداف نظامی تعیین‌شده محقق شده‌اند و نیازی به ادامه عملیات نیست.سه روز نبرد میان اسراییل و  جهاد اسلامی در باریکه غزه حداقل ۴۴ شهید به همراه داشته است.بنا بر اعلام وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی، ۱۵ کودک در میان شهدا  هستند.منابع فلسطینی از مجروح شدن دست کم ۳۰۰ نفر در خشونت‌ها خبر داده‌اند.
تبادل آتش میان دو طرف در حالی متوقف شده است که اعضای جهاد اسلامی یکشنبه به سوی بیت‌المقدس راکت شلیک کرد.
 رییس جمهوری آمریکا با انتشار یک بیانیه از برقراری آتش‌بس میان اسراییل و شبه‌نظامیان جهاد اسلامی فلسطین استقبال کرده است.جو بایدن با صدور بیانیه‌ای با اشاره به تماس‌های صورت گرفته با اسراییل، تشکیلات خودگردان فلسطینی، مصر، قطر و اردن، از تلاش‌های صورت گرفته به وسیله عبدالفتاح سیسی، رییس جمهوری مصر و شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر برای توقف خصومت‌ها قدردانی شده است.
 بایدن همچنین ضمن تاکید بر حمایت آمریکا از امنیت اسراییل، از تلفات غیرنظامیان فلسطینی در اثر حملات اسراییل یا فرود راکت های جهاد اسلامی داخل غزه ابراز تاسف شده است.
اسرائیل از جمعه عملیاتی نظامی را  شروع کرد که آن را «پیشگیری از تهدید قریب‌الوقوع جهاد اسلامی» خواند. به گفته مقام‌های اسرائیل از آن زمان بیش از نهصد موشک به بیت‌‎المقدس، تل‌آویو و جنوب اسرائیل شلیک شده است. گفته شده اکثر این راکت‌ها را که جهاد اسلامی شلیک کرده، دفاع ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل رهگیری و منهدم کرده است.
در غزه هزاران نفر یک‌شنبه در تشییع خالد منصور یکی از بانفوذترین اعضای جهاد اسلامی شرکت کردند که در حمله هوایی اسرائیل همراه با هفت دیگر شهید شد.
اسرائیل می‌گوید ۱۹ نفر از اعضای جهاد اسلامی را دستگیر و سران ارشد آن را «خنثی» کرده است از جمله تیسیر جعبری و خالد منصور که در حمله هوایی به خانه‌ای در رفح در جنوب غزه شهید شد.پیش از این خالد منصور از پنج سوءقصد ارتش اسرائیل جان به در برده بود.جهاد اسلامی از حمایت ایران برخوردار است و مقر آن در دمشق پایتخت سوریه است.


 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها