به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۸:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۵۱۴۲۴

همکاری پنج بانک ترکیه با سیستم پولی روسیه

همکاری پنج بانک ترکیه با سیستم  پولی روسیه
گروه بین الملل:  رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که پنج بانک این کشور استفاده از سیستم پرداخت پول روسیه را آغاز کرده‌اند.
رجب طیب اردوغان در بازگشت از سفر به روسیه و دیدار با رئیس جمهور این کشور، این خبر را اعلام کرد و افزود که کاربران و شرکت‌های دولتی و خصوصی ترکیه با استفاده از این سیستم که به نام «میر» شناخته می‌شود، همانند کارت‌های ویزا و مسترکارت آمریکا می‌توانند تراکنش‌های مالی انجام دهند.
در نقل و انتقالات مالی «میر»، از واحد پول ملی روسیه، روبل، استفاده می‌شود.در نشست هفته گذشته روسای جمهور روسیه و ترکیه در بندر سوچی در دریای سیاه، طرفین توافق کردند که بخشی از پرداخت‌های آنکارا به مسکو برای خرید گاز با روبل روسی انجام شود.
خبرگزاری ریانووستی روسیه پیشتر در اوایل مرداد اعلام کرده بود که در ایران، پرداخت‌ با کارت‌های روسی «میر» که جایگزین ویزا و مسترکارت هستند، امکان‌پذیر خواهد بود.
کارت اعتباری میر که در زبان روسی یه معنای «صلح» و «جهان» است، به تازگی در کره جنوبی و کوبا نیز آغاز به کار کرده است.این کارت هم‌چنین در چند کشور دارای جاذبه گردشگری برای روس‌ها، همچون ترکیه و ویتنام و برخی از جمهوری‌های شوروی سابق هم استفاده می‌شود.
تلاش روسیه برای گسترش استفاده از این کارت در کشورهای مختلف به دلیل تحریم‌های شدید ایالات متحده و اتحادیه اروپا و مسدود شدن دسترسی این کشور به بخش‌های کلیدی زیرساخت مالی جهانی در پی حمله به اوکراین در ماه‌های گذشته افزایش یافته است.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها