به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۳۵۱۴۲۹

آربیتراژ چیست؟

گروه کسب و کار: آربیتراژ (Arbitrage) به مفهوم کسب سود از اختلاف قیمت در دو یا چند بازار است و در دانش اقتصاد، به خرید و فروش همزمان یک دارایی برای کسب سود از تفاوت قیمت‌ها گفته می‌شود. به عنوان مثال شما دلار را از صرافی اول با قیمت 31000 تومان خریداری میکنید و همان لحظه در صرافی دوم دلار را با قیمت 32000 تومان می‌فروشید درآمد شما از این معامله 1000 تومان می‌باشد که به آن سود آربیتراژ گفته می‌شود.
آربیتراژ چیست؟
آربیتراژ در هیچ حالتی باعث زیان نشده و به طور ایدآل، یک معامله بدون ریسک (Risk Free) است. کسب درآمد از این روش در ارز‌های دیجیتال به کرّار انجام میشود و کاملاً به مدت زمان انجام این معامله بستگی دارد ؛ در نگاه اول این روند ساده و سودآور به نظر می‌رسد، اما دارای برخی مشکلات بزرگ و پنهانی است که می‌تواند برای شما هزینه‌بر باشد. مثلا بسیاری از صرافی‌های بیت کوین هزینه زیادی را برای انجام فرایند، به عنوان کارمزد صرافی دریافت می‌کنند. این کارمزدها وضعیتی را ایجاد می‌کند که در آن هر چه سود از طریق روند آربیتراژ بیت کوین کسب کردید، از دست برود یا سود شما بسیار ناچیز باشد. در واقع گاهی بسیاری از افراد در پایان آربیتراژ ارز دیجیتال متوجه می‌شوند که نه تنها سودی کسب نکرده‌اند، بلکه ضرر هم کرده‌اند. علاوه بر این انجام یک تراکنش بیت کوین بر بستر بلاکچین ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد تا تایید(کانفرم) شود و انتقال بدون تایید انجام نخواهد شد. در طول این زمان ممکن است قیمت‌ها تغییر کند و سود شما از دست برود.
 


همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، قیمت بیت کویت در 3 اگوست 2020 در یک لحظه در صرافی بیت استمپ (Bitstamp) 11225.25دلار است در حالی که قیمت بیت کوین در همان لحظه در صرافی بیت بای (Bitbay) 10201 دلار است یعنی بیش از 1000 دلار اختلاف در یک لحظه وجود دارد.  با خرید بیت کوین از بیت استمپ و فروش آن به بیت بای در لحظه حدود 10 درصد سود به دست می‌آید و این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که افزایش تقاضا موجب افزایش قیمت در صرافی بیت بای می‌شود و از طرفی افزایش عرضه در صرافی بیت استمپ موجب کاهش قیمت بیت کوین در این صرافی می‌شود که در نهایت قیمت هر دو صرافی برابر می‌شود. تریدر تا زمانی می‌تواند به این کار خود ادامه دهد که قیمت‌های این دو صرافی باهم برابر شوند و تریدرهای آربیتراژور قیمت‌ها را در دو صرافی با هم هماهنگ کنند. البته به علت قانون عرضه وتقاضا و وجود آربیتراژور‌های زیاد، قیمت‌ها خیلی سریع با یکدیگر هماهنگ خواهند شد.
 
حال با این تفاسیر گفته شده چگونه می‌توانیم در ارزهای دیجیتال از فرصتهای آربیتراژ استفاده نماییم؟
روش‌های مختلفی برای آربیتراژ موجود است اما بهترین آنها استفاده از ربات آربیتراژ است که در هر ثانیه قیمت ارز را در تمامی صرافی‌های موجود در دنیا بررسی و پایین ترین و بالاترین قیمت را به کاربر اعلام می‌کند و کاربر می‌تواند با انتخاب ارز مورد نظر بدون دخالت خود عملیات خرید و فروش را به ربات بسپارد تا در کسری از ثانیه به انجام برسد. در حال حاظر قیمت اکثر صرافی‌ها مشابه میباشد و در صورتی که فردی در صرافی‌های کوچک که نقدینگی کمتری دارن تراکنش بزرگی بزند برای دقایقی فرصت اربیتراژ پیش میاید که شناسایی این فرصت‌ها و ایجاد تراکنش بین این صرافی‌ها با ربات به راحتی امکانپذیر میباشد.
 
اما این ربات را از کجا باید تهیه کرد؟
سایت پامپ سیگنال که اولین  ارائه دهنده ربات آربیتراژ  می‌باشد، متشکل از افرادی است که در بسیاری از زمینه‌های تجارت تجربه دارند. علاوه بر این، تعداد زیادی از بازاریابان و معامله گران حرفه ای و همچنین بسیاری از افراد دیگر که اطلاعاتی در حرفه گفته شده دارند به این گروه کمک میکنند. این گروه پس از مدت‌ها بررسی رباتی طراحی کرد که میتواند تمام عملیات آربیتراژ را بدون دخالت کاربر انجام دهد.



پامپ سیگنال، پیچیدگی این فرایند را به ربات خود سپرده است  که تمام این عملیات را به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت کاربر به انجام میرساند. این ربات با مقایسه قیمت در تمامی صرافی‌های موجود‌،  بررسی قابلیت واریز و برداشت آن ارز در صرافی‌ها‌،  کار خود را شروع کرده و در صورت وجود موقعیت آربیتراژ، اقدام به معامله می‌کند.  سود حاصل از این معامله بین کاربر و سایت  تقسیم می‌شود از همان لحظه  قابل برداشت می‌باشد. معاملات ربات آربیتراژ هیچگونه ارتباطی به وضعیت بازار و شرایط اقتصادی ندارد و تنها به وضعیت عرضه و تقاضا در صرافی‌های مختلف دارد و کافیست درقیمت یک ارز، اختلاف جزئی بین دو صرافی وجود داشته باشد تا ربات از این موقعیت استفاده کرده و اقدام به معامله آربیتراژ کند.
 
ربات آربیتراژ پامپ سیگنال 5 مرحله دارد:
1.  ربات قیمت ارز را در تمامی صرافی‌ها بررسی میکند
2.  ربات پایین ترین و بالا ترین قیمت را شناسایی میکند
3.  ربات سود خالص را محاسبه میکند (سود کلی منهای کارمزد)
در صورتی که سود خالص مثبت باشد :
4.  ربات ارز را از ارزانترین صرافی میخرد
5.  ارز خریده شده را در صرافی با بالا ترین قیمت میفروشد
 
ویژگی‌های این ربات به آربیتراژ ختم نمیشود و یکی از مهمترین ویژگی‌های این ربات که در کشور ما نیز بسیار کاربردی است‌، عدم نیاز به ثبت نام در صرافی‌های مختلف است. بعنوان مثال به دلیل تحریم‌های بین المللی شما نمیتوانید در صرافی بایننس فعالیت داشته باشید. نه تنها بایننس بلکه بسیاری از صرافی‌های خارج از کشور‌، ایران را در لیست کشور‌های تحریم شده خود قرار داده اند. اما با استفاده از ربات آربیتراژ دیگر نیازی به ثبت نام در این صرافی‌ها را ندارید و ربات با حساب‌های کاربری خود در تمام صرافی‌های دنیا به معامله میپردازد.
 


یکی دیگر از نکات قابل توجه پامپ سیگنال‌، نمایندگی این سایت در ایران میباشد. روبوتراژ(ROBOTRAGE.IR)  نمایندگی رسمی و معتبر پامپ سیگنال در ایران است که شرایط خرید گیفت شارژ ربات و اشتراک ربات به صورت ریالی را فراهم میسازد.
پامپ سیگنال به حدی زبانزد شده است که از یاهو تا نزدک از سیستم قدرتمند آربیتراژ این وبسایت مطالب بسیاری مطرح کرده اند و همگی مثبت بوده است و همچنین شما با بررسی امتیاز این وبسایت در سایت تراست پایلوت میتوانید از رضایت کاربران آن نیز مطلع شوید.
استفاده از خدمات اصلی پامپ سیگنال تا 30 روز پس از ثبت نام رایگان بوده که به کاربران جدید اجازه آشنایی با خدمات اصلی را می‌دهد. این پلن به محض ثبت نام، برای کاربر جدید فعال می‌شود و پس از 30 روز کاربر می‌تواند با تهیه یکی از پلن‌های ماهانه و یا مادام العمر به استفاده از خدمات وبسایت ادامه دهد.
 بر ای اطلاعات بیشتر و مشاهده امکانات دیگر این سیستم میتوانید به نمایندگی رسمی پامپ سیگنال‌، روبوتراژ مراجعه کنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها