کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اشک ریختن از حملات قلبی جلوگیری می‌کند

17 مرداد 1401 ساعت 18:37


گروه علمی: گریه کردن عملی است که می‌تواند توسط احساسات مختلف تحریک شود.محققان دریافته اند که گریه می‌تواند برای بدن و ذهن شما مفید باشد و این فواید از بدو تولد با اولین گریه کودک شروع می‌شود.متفکران و پزشکان یونان و روم باستان بر این باور بودند که اشک مانند یک ماده تصفیه کننده عمل می‌کند و ما را تخلیه و پاک می‌کند. افکار روان‌شناختی امروزی تا حد زیادی موافق هستند و بر نقش گریه به‌عنوان مکانیزمی تأکید می‌کنند که به ما اجازه می‌دهد استرس و درد عاطفی را رها کنیم. گریه یک سوپاپ ایمنی مهم است.
در این مقاله به مزایا و نکاتی در خصوص گریه کردن می‌پردازیم.

۱. گریه کردن، بدن را سم زدایی می‌کند.
سه نوع اشک وجود دارد:
اشک رفلکس اشک ریزش مداوم رفلکس اشک، ذرات، مانند دود و گرد و غبار را از چشمان شما پاک می‌کند. اشک‌های مداوم چشم‌های شما را چرب می‌کند و به محافظت از آن‌ها در برابر عفونت کمک می‌کند.در حالی که اشک‌های مداوم حاوی ۹۸ درصد آب هستند.اشکی که از آسیب ناشی از التهاب مزمن محافظت می‌کند، علم ثابت کرده است که التهاب مزمن و با درجه پایین می‌تواند به یک قاتل خاموش تبدیل شود که به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، دیابت نوع ۲ و سایر شرایط کمک می‌کند.

اشک‌های احساسی که حاوی هورمون‌های استرس و سایر سموم هستند.این دسته سوم، اشک‌های احساسی (که هورمون‌های استرس و سایر سموم را از سیستم ما دفع می‌کند)، است که به طور بالقوه بیشترین فواید سلامتی را ارائه می‌کند.

۲.گریه به آرامش کمک می‌کند، گریه کردن ممکن است یکی از بهترین مکانیسم‌های شما برای تسکین باشد.
محققان منبع معتبر دریافته‌اند که گریه سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) را فعال می‌کند. PNS به استراحت و هضم بدن شما کمک می‌کند.

۳. درد را خنثی می‌کند. گریه کردن برای مدت طولانی، منبع قابل توجه اکسی توسین و مواد تسکین درون زا هستند. این مواد شیمیایی که احساس خوبی منتقل می‌کنند، می‌توانند به کاهش درد فیزیکی و احساسی کمک کنند. هنگامی که اندورفین آزاد می‌شود، بدن شما ممکن است تا حدودی وارد مرحله بی حسی شود.

۴. خلق و خو را بهبود می‌بخشد همراه با کمک به شما برای کاهش درد، گریه کردن، مخصوصاً هق هق کردن، ممکن است حتی منبع قابل اعتماد روحیه شما را تقویت کند. وقتی هق هق می‌زنید، نفس‌های سریع زیادی از هوای خنک می‌کشید. تنفس در هوای خنک‌تر می‌تواند به تنظیم و حتی کاهش دمای مغز شما کمک کند.
یک مغز خنک برای بدن و ذهن شما لذت بخش‌تر از یک مغز گرم است. در نتیجه، خلق و خوی شما ممکن است پس از یک قسمت هق هق بهبود یابد.

۵. تعادل عاطفی را باز می‌گرداند. گریه تنها در پاسخ به اتفاقی غم انگیز اتفاق نمی‌افتد. گاهی اوقات ممکن است، زمانی که به شدت خوشحال، ترسیده یا استرس دارید گریه کنید. محققان دانشگاه ییل معتقدند که گریه کردن به این روش ممکن است به بازگرداندن تعادل عاطفی کمک کند. هنگامی که شما به شدت خوشحال هستید یا از چیزی می‌ترسید و گریه می‌کنید، ممکن است بدن شما از تجربه چنین احساس قوی، توان خود را بازیابی کند.

۶. به تنفس کودک کمک می‌کند. اولین گریه نوزاد از رحم، گریه بسیار مهمی است. نوزادان اکسیژن خود را در داخل رحم از طریق بند ناف دریافت می‌کنند. هنگامی که نوزاد به دنیا می‌آید، باید نفس خود را شروع کند. اولین گریه است که به ریه‌های کودک کمک می‌کند تا با زندگی در دنیای بیرون سازگار شوند. گریه همچنین به نوزادان کمک می‌کند تا مایعات اضافی در ریه ها، بینی و دهان را پاک کنند.

۷. به خواب نوزاد کمک می‌کند که شب‌ها بهتر بخوابند. گریه هم طول خواب را افزایش داد و هم تعداد دفعات بیدار شدن نوزادان در طول شب را کاهش داد.

۸. همچنین نشان داده شده است که گریه باعث افزایش رفتار دلبستگی، تشویق صمیمیت، همدلی و حمایت دوستان و خانواده می‌شود.محققان دانشگاه تیلبورگ گریه را مورد مطالعه قرار دادند.به طور متوسط، زنان آمریکایی ۳.۵ بار در ماه گریه می‌کنند در حالی که مردان آمریکایی حدود ۱.۹ بار در هر ماه گریه می‌کنند. میانگین‌ها بر اساس کشور به طور قابل توجهی متفاوت است.

به عنوان مثال، زنان در چین فقط ۱.۴ بار در ماه گریه می‌کنند. مردان در بلغارستان تنها ۰.۳ بار در ماه گریه می‌کنند.
اگر احساس می‌کنید باید گریه کنید، جلوی اشک‌هایتان را نگیرید. اشک یک روش طبیعی و سالم برای بیان احساسات است.به پسران و مردان جوان آموزش دهید که گریه کردن اشکالی ندارد و ممکن است رفتار‌های ضد سلامتی را کاهش دهد.البته به خاطر داشته باشید، گریه کردن مداوم که مخل فعالیت‌های زندگی است، می‌تواند نشانه افسردگی باشد و باید به پزشک مراجعه شود.
 


کد مطلب: 351449

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351449/اشک-ریختن-حملات-قلبی-جلوگیری-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir