به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۳۵۱۴۹۲

ابطال گذرنامه‌های طلایی چهار میلیاردر روس

ابطال گذرنامه‌های طلایی چهار میلیاردر  روس
گروه بین الملل:قبرس اعلام کرد که تابعیت چهار میلیاردر دیگر روس را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو لغو کرده است. این چهار میلیاردر روس و خانواده‌هایشان تابعیت قبرس را بر اساس طرح «پاسپورت طلایی» این کشور به دست آورده‌ بودند.
دولت قبرس پیش‌تر در ماه آوریل نیز از لغو تابعیت ۱۱ میلیاردر روس خبر داده بود که از طریق سرمایه‌گذاری دست‌کم ۲ میلیون یورویی صاحب گذرنامه طلایی این کشور شده بودند.
اگرچه دولت قبرس به اسامی میلیاردرهای روس که شامل این تصمیم شده‌اند، اشاره نکرده است اما رسانه‌های قبرس هفته گذشته اعلام کردند که میخائیل گوتسریف، الکساندر پونومارنکو، وادیم موشکوویچ و الکسی کوزمیچوف، چهار میلیاردر روس هستند که تابعیت این کشور را از دست داده‌اند.پیش‌تر هم برخی رسانه‌ها از لغو تابعیت آلگ دریپاسکا، ایگور کسایف، گریگوری بریوزکین و گلباخور اسماعیلوا، چهار میلیاردر دیگر روس توسط دولت قبرس خبر داده بودند.
حمله نظامی تمام‌عیار روسیه به اوکراین، قبرس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به اعمال تحریم‌های شدید علیه مسکو سوق داده است.
در پی این حمله، کمیسیون اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه که طرح اعطای گذرنامه طلایی را اجرا می‌کردند، خواست پرونده‌های همه متقاضیان روسی و بلاروسی را دوباره بررسی کنند تا مطمئن شوند که آنها در فهرست افراد تحریم شده توسط اتحادیه اروپا قرار ندارند.
به نظر می‌رسد این درخواست کمیسیون اروپا از کشورهای عضو، به دلیل احساس خطر از این گروه از اتباع روسیه و بلاروس بوده که ممکن است در جنگ اوکراین به نفع مسکو عمل کنند.
در همین خصوص، برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد که یونان، جمهوری چک، ایرلند، پرتغال، اسپانیا و مالت هم در پی جنگ اوکراین، طرح گذرنامه طلایی بر اساس سرمایه‌گذاری را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها