به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۳۵۱۵۱۲

خوزستان گرم‌ترین روز سال را تجربه می‌کند

خوزستان گرم‌ترین روز سال را تجربه می‌کند
گروه جامعه: طبق گفته کارشناس هواشناسی شدت گرما در جنوب غرب به‌خصوص خوزستان و ایلام دیده می‌شود.
دمای هوای گرم همچنان در کل کشور ماندگار است. شدت این گرما در جنوب غرب به خصوص در جنوب غرب در استان خوزستان و ایلام گزارش می‌شود. دهلران منطقه خیلی گرم است و همین‌طور بسیاری از مناطق استان خوزستان که دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند. این شرایط برای امروز ادامه دارد.اگر ۱۰ روز آینده را در نظر بگیریم، امروز گرم‌ترین روز در این استان است. فردا ماندگاری نسبی هوای گرم را داریم. ولی فردا نوسانات یک تا دو درجه هوا را خواهیم داشت. یعنی از هوای گرم امروز، هوا در نواحی جنوب غرب کشور گرم‌تر نخواهد شد.
به لحاظ دما همچنان برای خوزستان هشدار سطح نارنجی معتبر است.

بارندگی نیز به دو بخش تقسیم می‌شود. یکی در بخش شمالی کشور و دیگری در بخش جنوبی و دامنه‌های زاگرس. برای امروز کماکان برای بعضی از مناطق هشدار سطح نارنجی را داریم.در استان اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، برخی مناطق مرتفع استان آذزبایجان شرقی، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان و شمال استان خراسان رضوی.

در بخش‌های شمالی شدت در گلستان و استان خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.در نواحی جنوبی و غرب کشور ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های استان هایی مثل چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌های غربی و جنوبی استان اصفهان، شرق و شمال شرق استان خوزستان، بخش‌هایی از استان فارس شدت بارندگی‌ها را خواهیم داشت. باز هم احتمال بالا آمدن رودخانه‌ها، جاری شدن آب و سیلاب و آبگرفتگی در این مناطق وجود دارد.هشدار سطح زرد را عمدتا در بخش‌های شمالی و بخش‌هایی از غرب کشور را داریم. مثل جنوب استان مرکزی و بخش‌هایی از استان‌های واقع در غرب کشور.روزهای هفته آینده به‌خصوص جمعه و شنبه شرایط کمی آرام‌تر است.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها