به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۳۵۱۵۲۸
لایحه‌ای که دولت برای بی‌تدبیری خود آورده را قاطعانه رد می‌کنیم

دولت تاکنون در اجرای مصوبه تغییر نظام پرداخت یارانه تخلف کرده است

دولت تاکنون در اجرای مصوبه تغییر نظام پرداخت یارانه تخلف کرده است
گروه اقتصادی: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از نظر ما موضوع کالابرگ باید از همان ابتدای سال اتفاق افتاده و اجرایی می‌شد اینکه اجرایی نشد یعنی نقض قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دولت تاکنون هم تخلف کرده است.
به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  درخصوص ارسال لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس درخصوص اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ و به منظور حذف قید "شهریور ۱۴۰۰" درخصوص تخصیص کالابرگ به مشمولان پس از اجرای طرح حذف ارز ترجیحی، گفت: من هنوز این لایحه را ندیدم اما خط قرمز مجلس همان مصوبه خودش است و خارج از آن عمل نخواهد کرد. اگر غیر از این عمل کرد، مجلس هم در بی‌نظمی اقتصادی کشور مقصر اصلی خواهد شد.

وی ادامه داد: نمی‌شود که دولت کارهایی که باید انجام می‌داد و خودش را با قانون تطبیق می‌داد را هرطور دلش می‌خواهد اجرا کند و حالا بیاید و توجیه کند و بخواهد مصوبه تازه بگیرد. این بدعت بدی است.بابابی کارنامی در ادامه عنوان کرد: مگر دولت برای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ چقدر وقت دارد؟ از همان روز اول باید شروع کند به اجرای قانون بودجه اما چند ماه صبر کرد و کارهای خود را انجام داد و بعدا می‌خواهد توجیهی داشته باشد که بگوید مجلس هم در بی‌تدبیری دولت مقصر است برای این مساله لایحه آورده. از این منظر ما مخالف هستیم و اگر این لایحه اعلام وصول شود و به صحن بیاید مجلس به صورت قاطع رأی مخالف خواهد داد.

نماینده مردم ساری در پاسخ به سوالی پیرامون اجرای طرح کالابرگ الکترونیک به جای پرداخت نقدی و اثرات آن با توجه به این که اکنون چند ماه پرداخت نقدی صورت گرفته و شاهد تاثیر آن بر تورم هستیم، اظهار داشت: از نظر ما موضوع کالابرگ باید از همان ابتدای سال اتفاق افتاده و اجرایی می‌شد اینکه اجرایی نشد یعنی نقض قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و دولت تاکنون هم تخلف کرده است.وی خاطرنشان کرد: به نظر من دولت باید حتما زودتر و سریع‌تر سازوکار لازم و زیرساخت‌ها را آماده می‌کرد که این کار انجام شود و الان هم اگر بخواهد چنین فضایی ایجاد کند که اجرا نشود، کار اشتباهی است.بابایی کارنامی تصریح کرد: در مجموع در بحث کالابرگ و یارانه‌ها باید همان قانونی که در بودجه تصویب شده، اجرایی شود و این بحث تاثیر قابل توجهی در اجرای عدالت در کشور دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها