به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۳۵۱۵۴۹

تصمیمات سخت ساپینتو در فاز حمله استقلال

تصمیمات سخت ساپینتو در فاز حمله استقلال
گروه ورزشی:تیم فوتبال استقلال در هفته نخست رقابتهای لیگ برتر میزبان سپاهان است و این بازی به دلایل متعدد از جمله تقابل مربیان پرتغالی و رونمایی از ترکیب دو تیم می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. یکی از بازی‌های مهم هفته نخست رقابتهای لیگ برتر دیدار بین دو تیم مدعی استقلال و سپاهان است. دیداری که برای مربیان پرتغالی دو تیم اولین تجربه رسمی حضور در لیگ برتر ایران است و قطعاً نتیجه این بازی به لحاظ شخصی برای مربیان دو تیم بسیار حائز اهمیت است.
 
استقلال در حالی برای این دیدار آماده می‌شود که در مجموع نقل و انتقالات خوبی را تجربه کرد و توانست ضمن حفظ شاکله اصلی، با خرید بازیکنان جدید دست به تقویت در مناطقی بزند که در فصل گذشته نسبت به آن نیاز به ترمیم را احساس می‌کرد.ساپینتو سرمربی استقلال برای حضور پر قدرت تیمش در این دیدار به احتمال زیاد در ساختار دفاعی تیمش تغییری نسبت به فصل گذشته ایجاد نخواهد کرد و با نفرات و سیستمی آشنا تیمش را در فاز دفاعی آرایش می‌کند.
 
از آنجایی که سرمربی پرتغالی آبی پوشان در اغلب دیدارهای تدارکاتی تیمش را با آرایش ۳-۴-۳ راهی میدان کرده، به نظر می‌رسد سیستم پایه آنها در این بازی هم همان روش باشد.استفاده از سیدحسین حسینی سنگربان ملی پوش و کاپیتان آبی‌ها در آخرین سنگر این تیم اجتناب ناپذیر است و ساپینتو حتماً از این دروازه‌بان باتجربه و ملی پوش در آرایش تیمش استفاده خواهد کرد.

به نظر می‌رسد انتخاب اولیه مرد پرتغالی در دفاع ۳ نفره تیمش هم رافائل سیلوا، عارف غلامی و محمدحسین مرادمند باشند که در این صورت مرادمند و سیلوا برای اولین بار در یک دیدار رسمی در کنار هم به میدان می‌روند. البته اگر مرادمند هم به این مسابقه نرسد، احتمال استفاده از محمد حسینی و روزبه چشمی به جای او وجود دارد.

بعید به نظر می‌رسد ساپینتو برای زوج میانی خط حمله‌اش انتخابی به جز نیک نفس - مهدی پور داشته باشد و بازیکنان جوان و جدیدی در این تیم حضور دارند دربازی با سپاهان فرصتی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی پیدا نمی‌کنند.در صورتی که حردانی مصدومیت را به صورت کامل پشت سر بگذارد که چنین به نظر می‌رسد، انتخاب اول مرد پرتغالی در سمت راست خط میانی‌اش است و جعفر سلمانی هم بیشترین شانس را برای قرار گرفتن در نقطه مقابل حردانی خواهد داشت.شاید ساپینتو تا اینجای کار برای انتخاب مردان منتخبش کار دشواری نداشته باشد، اما کار سخت وی از اینجا به بعد و برای انتخاب بازیکنانی است که در فاز تهاجمی باید به میدان بروند.
 
شاید یکی از انتخاب‌های قطعی ساپینتو برای یکی از ۳ بازیکن خط حمله تیمش کوین یامگا برای سمت راست باشد. گرچه مربی آبی‌ها انتخاب‌های دیگری هم برای این منظور دارد که مهم‌ترین آنها رضا میرزایی و امیر علی صادقی هستند.

ساپینتو برای انتخاب یک نفر از بین چند گزینه برای سمت چپ خط حمله تیمش هم کار دشواری دارد و باید از بین چند بازیکن آماده و مدعی تنها یک نفر را انتخاب نماید. حتی اگر محمد محبی هم به این بازی نرسد، باز هم بازیکنانی مثل صادقی، شهباززاده و آمانوف مدعی جدی برای حضور در این پست هستند.

در بین بازیکنان استقلال بازیکنان آماده‌ای هم هستند که می‌توانند مهاجم نوک این تیم مقابل سپاهان باشند که مهم‌ترین آنها کاوه رضایی و ارسلان مطهری می‌باشند. در کنار آنها نفراتی مثل آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی هم دیگر نفراتی هستند که برای بازی کردن در نوک پیکان تهاجمی آبی پوشان آماده هستند.
دیدار مهیج و حساس استقلال و سپاهان از هفته نخست رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۹:۳۰ روز جمعه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
مرجع : مهر
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها