به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۳۵۱۵۶۸

راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا
گروه جامعه:پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی در خصوص راههای پیشگیری از کرونا و همچنین تغذیه موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن توضیحاتی ارائه کرد. الهام اختری در خصوص راههای جلوگیری از ابتلاء به کرونا گفت: پیشگیری مهمترین موضوع در پیشگیری از ابتلاء به کرونا است و پرهیز از حضور در جمع نیز دیگر موردی است که باید رعایت شود.وی توصیه کرد اگر ضرورتی برای خروج از منزل است حتماً از ماسک مناسب استفاده شود و خوراکی نیز خورده نشود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: اگر فردی خارش گلو و حلق و همچنین مقداری بدن درد و تب داشت باید بپذیرد که کرونا دارد و خود را از جمع دور کند اینکه احساس تعهد کنید نسبت به دیگران مهم است.وی به تغذیه دوران کرونا اشاره کرد و گفت: مصرف آب سیب طبیعی هر نیم ساعت و فالوده سیب با گلاب، عدم استفاده از گوشت، خوردن سوپ رقیق و همچنین آب بهدونه، شربت بنفشه و دمنوش بابونه و عناب نیز در بهبود بیماری مؤثر است.

اختری اظهار داشت: اگر طی سه روز بیماری بهبود پیدا کرد که یه سرماخوردگی ویروسی بوده اما اگر به روز چهارم رسید و علائم بدتر شد حتماً باید با یک متخصص عفونی مشورت شود. بروز کرونا در بدن افراد مختلف تظاهرات متفاوتی ایجاد می‌کند و براساس اینکه فرد چه سیستم ایمنی و چه بیماری‌های زمینه‌ای دارد می‌تواند شدتش کم یا زیاد باشد. به همین دلیل پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی و پرهیز غذایی و عدم حضور در جمع و همچنین استفاده از ماسک حرف اول را میزند.

این متخصص طب سنتی هچنین در مورد ضعف بدنی، سستی و بیحالی و ریزش مو ناشی از کرونا نیز گفت: برخی از طولانی شدن ریزش مو گلایه می‌کنند که در این صورت دو کار می‌توان کرد یکی همان مصرف فالوده سیب است که با مقداری گلاب می‌شود میل کرد.وی افزود: در خصوص ریزش مو کاری که می‌شود انجام داد درست کردن ماسک مو است. مقداری حنا را تفت داده تا جایی که رنگ حنا برگردد و سپس با صدر مخلوط و روغن نارگیل و کمی آب به آن اضافه و به کف سر زده شود.به گفته اختری، استفاده هفته‌ای یکی دو بار از این محلول در برگرداندن توان ریشه مو مؤثر است.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها