به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۳۵۱۵۷۳

وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور

وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
گروه جامعه:رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف و ورود توده گرد و خاک به غرب کشور خبر داد.صادق ضیاییان درباره شرایط کشور اظهار کرد: امروز(۱۸ مردادماه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق استان‌های گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، سمنان و شمال خراسان رضوی بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد که بارش در گلستان و شمال خراسان شمالی دارای شدت بیشتری است.
 
وی افزود: چهارشنبه(۱۹ مردادماه) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات تهران و البرز در برخی ساعات به‌ویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، شرق لرستان، غرب اصفهان، غرب فارس و جنوب مرکزی رشد ابرهای همرفتی همراه با رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه و جمعه(۲۰ و ۲۱ مردادماه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. شنبه (۲۲ مردادماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف حاکم خواهد بود.
 
وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور، به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. همچنین امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شرقی و مرکزی و بخش‌هایی از شرق ،شمال شرق و مرکز کشور، پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و شرق کرمان، در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می‌رود.

ضیاییان افزود: طی دو روز آینده، شکل گیری توده گردوخاک بر روی کشورهای همسایه غربی و انتقال آن به بخش‌هایی از استان‌های کردستان، کرمانشاه ، ایلام و خوزستان دور از انتظار نیست.وی در ادامه گفت: امروز دریای خزر و از امروز تا شنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و وزش باد از بعد از ظهر نیمه‌ابری و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۰مردادماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۱۸ و ۱۹ مردادماه) اهواز با دمای ۵۱ و۵۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۴ و ۱۲ درجه سانتیگراد و زنجان با دمای ۱۴ سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها