کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جوان‌ترین و مسن‌ترین گلزن تیم ملی فوتبال ایران

18 مرداد 1401 ساعت 13:19


گروه ورزشی: الله‌یار صیادمنش، مهاجم جوان هال‌سیتی در سال ۲۰۱۹ و در برابر سوریه اولین بازی ملی خود را انجام داد. او در همین دیدار هم موفق به گلزنی شد تا نام خود را به عنوان جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم ملی ایران ثبت کند.پیش از صیادمنش، این عنوان به مدت ۱۷ سال در اختیار حسین کعبی بود که در ۱۸ سالگی و در پیروزی ۳ بر صفر ایران مقابل نیوزیلند موفق به گشودن دروازه حریف شده بود.این دو بازیکن به همراه شهریار شیروند، سعید عزت‌اللهی و کریم انصاری‌فرد، پنج گلزن تیم ملی ایران هستند که قبل از ۲۰ سالگی موفق به ثبت گل شده‌اند.

 
 
مسن‌ترین گلزن تیم ملی کیست؟
مانند بسیاری از رکوردهای دیگر، علی دایی صاحب رکورد مسن‌ترین گلزن تیم‌ملی است. «شهریار فوتبال ایران» در آستانه ۳۷ سالگی در بازی دوستانه ایران و کاستاریکا که قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ برگزار شد، در پیروزی ۳ بر ۲ ایران موفق به گلزنی شد. این رکورد تاکنون پابرجاست.قبل از علی دایی، یک پرسپولیسی دیگر یعنی حمید درخشان در سال ۱۹۹۳، در ۳۵ سالگی در تساوی یک بر یک ایران و عراق گلزنی کرد.

نادر محمد خانی و یحیی گل‌محمدی نفرات سوم و چهارم این فهرست هستند که بعد از ۳۵ سالگی توانستند برای ایران گل بزنند.وحید امیری، هافبک پرسپولیس که جزو نفرات اصلی تیم ملی ایران هم به شمار می‌رود، یکی از بازیکنان فعالی است که می‌تواند در آینده به رکورد علی دایی دست یابد. او آخرین بار در ۳۳ سالگی و در پیروزی ۳ بر یک مقابل هنگ کنگ گلزنی کرده است.


کد مطلب: 351575

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351575/جوان-ترین-مسن-ترین-گلزن-تیم-ملی-فوتبال-ایران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir