به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۳۵۱۵۸۱

یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا

یورش اف‌بی‌آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا
گروه بین الملل: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، اعلام كرد که مقام‌های اداره تحقیقات جنایی فدرال به خانه ویلایی او در فلوریدا به نام مار اِ لاگو «یورش برده‌اند.»
ساعاتی بعد تایید شد که اف‌بی‌آی در جریان تحقیقاتی مربوط به اسناد رسمی دوران ریاست جمهوری، ویلای شخصی ترامپ را جست و جو کرده است.
 ترامپ  در بیانیه‌ای نوشت: «خانه زیبای من مار اِ لاگو در پام بیچ فلوریدا هم اکنون تحت محاصره است، گروه بزرگی از ماموران اف‌بی‌آی به آن یورش برده و آن را اشغال کرده‌اند.»
  ترامپ در زمان این جستجو در برج ترامپ در شهر نیویورک به سر می برد.رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه خود نوشت: «اینها روزهای تیره‌ای برای کشور ماست.»او گفت که با سازمان‌های مرتبط دولتی همکاری داشته و «این یورش بی‌مقدمه به خانه من ضروری یا متناسب نبود.»او گفت که این کار به معنی «استفاده از نظام قضایی به عنوان سلاح» برای جلوگیری از نامزدی او در انتخابات سال ۲۰۲۴ است.او گفت: «چنین تعرضی فقط در کشورهای ناکارآمد جهان سومی اتفاق می‌افتد. متاسفانه، آمریکا اکنون در رده این کشورها قرار گرفته، و فساد بی‌سابقه‌ای آن را گرفته.آنها حتی گاو صندوق مرا باز کردند!»
اریک، پسر  ترامپ، به شبکه فاکس نیوز گفت که حکم جست‌وجوی مار اِ لاگو به تحقیقاتی درباره اسناد سازمان «آرشیو ملی» مربوط می‌شود.«آرشیو ملی»، سازمانی دولتی که حفظ اسناد ریاست جمهوری را به عهده دارد، در ماه فوریه از وزارت دادگستری خواست درباره این موضوع تحقیق کند که  ترامپ چگونه اسناد رسمی را مدیریت کرده است.آرشیو ملی در آن زمان گفت که پانزده جعبه را از مار اِ لاگو بازپس گرفته، که برخی از آنها حاوی اسناد محرمانه بوده است.روسای جمهور آمریکا براساس قانون موظف هستند کلیه نامه‌ها، اسناد کاری و ایمیل‌های خود را به «آرشیو ملی» منتقل کنند.
اما مقام‌ها می گویند که رئیس جمهور سابق به طور غیرقانونی خیلی از اسناد را پاره کرده است.آرشیو ملی می‌گوید مجبور شده خیلی از این اسناد را دوباره با چسب بچسباند.  ترامپ در آن زمان این گزارش‌ها را «خبر جعلی» خوانده بود.
یک مشاور ارشد  ترامپ در «پام بیچ» هم به سی‌بی‌اس گفت که یورش ماموران به اسناد ریاست جمهوری مربوط می‌شد.
این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت: «این به پی آر اِی (نقض قانون اسناد ریاست جمهوری) مربوط می‌شود.»
«آیا قبلا شنیده‌اید به خاطر این موضوع یورشی انجام شود؟»
این منبع مطلع افزود: «آنها تازه اینجا را ترک کرده‌اند و چیز زیادی با خود نبرده‌اند.»
برگه جست و جوی فدرال را باید یک قاضی امضا کرده باشد. سازمان های مجری قانون باید شواهدی ارائه کنند که جست و جو احتمالا به یافتن شواهد نقض قانون منجر خواهد شد.یک مقام پلیس که از او نام برده نشده به شبکه سی‌بی‌اس گفت در جریان این جست‌وجو چندین جعبه از مار اِ لاگو منتقل شد. او افزود که در جریان اجرای این حکم  هیچ دری به زور باز نشد.مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک‌تایمز، در کتابی تحت عنوان «مرد مطمئن» که به زودی منتشر خواهد شد می‌نویسد که کارمندان کاخ سفید گاه مشتی کاغذ که راه آب توالت را بسته بود پیدا می‌کردند که به تصور آنها کار  ترامپ بوده.خانم هابرمن عکس‌هایی به دست آورده که می‌گوید کاغذهایی را در کاسه توالتی در کاخ سفید نشان می‌دهد.یک مقام ارشد کاخ سفید به سی‌بی‌اس گفت که دولت پیشاپیش از برنامه یورش اف‌بی‌آی به خانه  ترامپ اطلاع نداشت.دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، گفته است که تماس‌های خود با مقام‌های ارشد وزارت دادگستری را محدود کرده تا از هرگونه تصویری دایر بر اعمال فشار سیاسی پرهیز کند.مار اِ لاگو یک کلوپ خصوصی و همچنین استراحتگاه زمستانی خانواده ترامپ است. بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی قول داده بود در امور وزارت دادگستری دخالت نکند. رئیس جمهور کنونی آمریکا و خانواده‌اش همچنین منتظرند ببینند دادستان‌های فدرال پسر او، هانتر، را به فرار مالیاتی یا سایر موارد متهم خواهند کرد یا نه.
علاوه بر تحقیقات مربوط به آرشیو ملی، یک کمیته ویژه مجلس نمایندگان هم ادعا کرده است که یورش روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره – زمانی که هواداران  ترامپ سعی کردند مانع تصدیق نتیجه انتخابات و پیروزی  بایدن شوند – بخشی از توطئه‌ای از سوی رئیس جمهور سابق برای ماندن در قدرت بود.قانونگذاران عضو این کمیته گفته‌اند که ممکن است شواهد کافی برای متهم  ترامپ به مواردی چون کارشکنی در کار کنگره، توطئه برای کلاهبرداری از مردم آمریکا یا نفوذ در شاهدان وجود داشته باشد.
وزارت دادگستری آمریکا گفته است که درحالی بررسی اقدامات  ترامپ برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ هستند.
مریک گارلند، وزیر دادگستری آمریکا، ماه پیش در پاسخ به سوال شبکه ان‌بی‌سی که آیا نگران طرح اتهامات احتمالی علیه رئیس جمهور سابق است فقط گفت که او قصد ندارد اجازه دهد «کسی» از پاسخگویی بگریزد.
گروهی از هواداران دونالد ترامپ پس از انتشار اخبار مربوط به یورش اف‌بی‌آی به مارالاگو، در اطراف اقامتگاه او در فلوریدا تجمع کردند.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها