به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۴:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۳۵۱۵۸۹

واکسن اختصاصی فایزر برای اومیکرون

واکسن اختصاصی فایزر برای اومیکرون
گروه علمی:شرکت بیون‌تک مدعی شد که دو واکسن تطبیق داده شده با سویه امیکرون ویروس کرونا می‌توانند از ماه اکتبر وارد بازار شوند.هرچند این کمپانی در تلاش برای کسب مجوزهای لازم برای استفاده از این دو واکسن تا آن زمان است.
 
شرکت آلمانی بیون‌تک با همکاری شرکت دارویی فایزر اکنون در حال طی کردن مراحل دریافت مجوز برای دو واکسن تطبیق داده شده با سویه امیکرون است.پیش از این نیز گفته شده بود که واکسن‌های تطبیق داده شده، پائیز سال جاری آماده ورود به بازار می‌شوند. شرکت بیون‌تک روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد این کار احتمالا از ابتدای اکتبر ۲۰۲۲ انجام می‌شود.

اگر تا آن زمان مجوزهای لازم صادر شوند واکسن‌های تطبیق یافته با سویه امیکرون می‌توانند همزمان با موج جدید پاندمی برای تزریق به عنوان دز یادآور در دسترس افراد قرار گیرند.بنابر اعلام خبرگزاری آلمان، "اوغور شاهین"، از بنیانگذاران بیون‌تک می‌گوید خط تولید محصولات مرتبط با کووید ۱۹ این شرکت شامل واکسن‌های سازگار با سویه‌های گوناگون و واکسن‌های نسل بعدی با هدف ارائه حفاظت طولانی‌تر و فراگیرتر است.

یکی از دو واکسن تطبیق داده شده، ترکیبی از واکسن موجود و واکسنی است که بر پروتئین اسپایک زیرسویه BA.۱ امیکرون متمرکز است و شرکت‌های بیون‌تک و فایزر داده‌های مراحل کارآزمایی بالینی آن را به تازگی به آژانس دارویی اروپا ارائه کرده‌اند.تولید این واکسن سازگار با سویه امیکرون از بهار امسال آغاز شده اما بالاترین مرجع دارویی اتحادیه اروپا هنوز مجوز استفاده از آن را صادر نکرده است.به گزارش دویچه وله، پژوهش‌های کلینیکی این واکسن قرار است در ماه جاری آغاز شود و انتظار می‌رود از ماه اکتبر آماده عرضه به متقاضیان در ایالات متحده باشد و برای دریافت مجوز از آژانس دارویی اروپا هم برنامه‌ریزی شده است.
برچسب ها: اومیکرون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها