به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۳۵۱۶۱۴

برنامه عربستان برای توانمندسازی زنان

برنامه عربستان برای توانمندسازی زنان
گروه بین الملل: آکادمی توسعه‌دهندگان اپل در خاورمیانه که مقر آن در عربستان سعودی است،  جشن فارغ‌التحصیلی ۱۰۳ دانشجوی زن خود را برگزار کرد.
این مرکز آموزشی در ژوئن ۲۰۲۱، پس از سفر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به آمریکا و بازدید از دفتر اصلی اپل در سانفرانسیسکو، به عنوان بخشی از برنامه‌های مشارکتی عربستان سعودی و آکادمی توسعه‌دهندگان اپل، در ریاض افتتاح شد.
استر هیر، مدیر ارشد بازاریابی جهانی توسعه‌دهندگان اپل، در مراسم فارغ‌التحصیلی اولین گروه زنان گفت: «زنانی که امروز از آکادمی توسعه‌دهندگان اپل فارغ‌التحصیل می‌شوند، خالق، طراح، برنامه‌نویس و کارآفرین‌اند. آن‌ها آینده روشنی در پیش دارند. بی‌صبرانه منتظریم که ببینیم آن‌ها چگونه از مهارت و تجربه‌ خود برای به جا گذاشتن اثری مثبت در منطقه و جهان استفاده می‌کنند.»
او ابراز امیدواری کرد سالانه ۶۰۰ زن در سراسر جهان از آکادمی توسعه‌دهندگان اپل فارغ‌التحصیل شوند.
در مراسم فارغ‌التحصیلی زنان توسعه‌دهنده اپل، برخی مقام‌های عربستان سعودی از جمله وزرای سرمایه‌گذاری و ارتباطات و تعدادی از استادان و روسای دانشگاه‌های عربستان سعودی نیز حضور داشتند. معاون اجرایی اپل در اروپا نیز از شرکت‌کنندگان این مراسم بود.
 در این مراسم، فیصل الخمیسی، رئیس هیئت‌مدیره فدراسیون عربستان سعودی برای امنیت سایبری، برنامه‌نویسی و هواپیماهای بدون سرنشین «اس‌ای‌اف‌سی‌اس‌پی» و آکادمی طویق  نیز از اپل برای انتخاب ریاض تشکر کرد. او با اشاره به تاثیر قابل‌توجه فناوری بر اقتصاد پادشاهی عربستان سعودی، گفت: «عربستان سعودی با بیش از ۴۰ میلیارد دلار سرمایه بزرگ‌ترین بازار فناوری در منطقه را دارد.»
به گفته این مقام سعودی، بزرگ‌ترین بازار پذیرش استعدادهای دیجیتال نیز با عددی بالغ‌ بر ۳۰۰ هزار نفر در انحصار عربستان سعودی است.نخستین گروه فارغ‌التحصیلان زن در یک دوره آموزشی ۹ ماهه مهارت‌هایی مانند کدنویسی، طراحی و بازاریابی حرفه‌ای را فرا گرفتند و اکنون آماده‌اند تا با بهره‌گیری از دانش و توانایی خود به کمک اقتصاد اپل بشتابند.
مدیر توسعه‌دهندگان اپل در ریاض، از رویکردی بلندپروازانه برای آموزش سخن گفت و تاکید کرد: «ما از آموزش فراگیر در همه‌جا و در همه سطوح بدون توجه به سن یا دانش و پیشینه فنی حمایت می‌کنیم.»گروه توسعه‌دهندگان زن هم‌زمان با افتتاح آکادمی اپل در ریاض در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شد. این مرکز تنها آکادمی اپل در خاورمیانه و شمال آفریقا و تنها آکادمی توسعه‌دهندگان زن در جهان است. آکادمی اپل به دانشجویان فرصت می‌دهد ایده‌های خود را با کمک آموزش برنامه‌نویسی و کدنویسی طراحی و راه‌اندازی کنند. کارآموزان در جریان آموزش‌های آکادمی توسعه‌دهندگان اپل با اصول برنامه‌نویسی، طراحی، بازاریابی، مدیریت پروژه و کارآفرینی نیز آشنا می‌شوند.
این آکادمی علاوه بر کمک به ایجاد شغل و راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جدید، بخشی از برنامه عملی عربستان سعودی برای توانمندسازی زنان بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰ محسوب می‌شود. پیش‌تر عبدالله الصواح، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی، درباره این آکادمی گفته بود: «این حرکت کیفی سرمایه‌گذاری بر ذهن و مهارت‌های دیجیتالی دختران ما برای ایجاد آینده نوآورانه ملت و تحول به‌ سوی اقتصادی مبتنی بر نوآوری دیجیتال است.»
شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، برای تقویت مشارکت بین دولت و بخش‌های خصوصی برنامه‌ای ارائه داده که هدف آن، تسریع دستیابی به اهداف راهبردی اقتصادی در کشور و رفاه و توسعه پایدار است. به گفته او، براساس این برنامه، تا پایان سال ۲۰۳۰، بخش خصوصی عربستان سعودی ۱.۳ تریلیون دلار (پنج تریلیون ریال سعودی) برای تنوع‌بخشی به منابع اقتصادی این کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
آکادمی اپل از طریق آکادمی طویق و دانشگاه شاهزاده نورا بنت عبدالرحمن با اس‌ای‌اف‌سی‌اس‌پی نیز همکاری دارد.

 
برچسب ها: عربستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها