به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۳۵۱۶۵۴

رستم قاسمی از جان مذاکرات چه می‌خواهد؟

رستم قاسمی از جان مذاکرات چه می‌خواهد؟
گروه سیاسی:با وجود مثبت بودن فضای تازه‌ترین دور مذاکرات احیای برجام رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم، توییت ضدتوافق دیگری منتشر کرد.
رستم قاسمی نوشت: «دولت به دلایل مختلف مذاکره می‌کند اما به قول آیت الله رئیسی ما به آمریکا اعتمادی نداریم. آقا هم فرمودند امریکا بدعهد و شمر زمان است. عقل سلیم می گوید نباید به وعده شمر اعتماد کرد. کارگزاران نظام با هدف بهبود معیشت و حفظ اقتدار در حال مذاکره اند اما مذاکره ای که نتیجه اش خسارت محض نباشد.»
رستم قاسمی پیش از این در توییتی نوشته بود: «عاشورا به ما یاد داد؛ هرچند همیشه حق تنهاست اما اگر با ولایت باشی جاودان خواهی شد، حتی اگر تعداد یزیدیان زمان به اندازه کل جهان باشند. انقلاب اسلامی ایران برگرفته از عاشوراست و شیعهٔ حسینی نه دل به امان‌نامهٔ یزید خوش میکند و نه با برجام یزیدیانِ زمان تکلیفش را از یاد می‌برد.»
این دو توییت رستم قاسمی با واکنش‌های منفی فراوانی در توییتر همراه شد.
در یکی از واکنش‌ها دیاکو حسینی، کارشناس ارشد سیاست بین‌الملل، با بازنشر توییت برجامی وزیر راه نوشت: آقای قاسمی آیا توجه دارید که اولین وزیر راه و شهرسازی در بین کشورهای ۱+۵ هستید که در این سالها درباره مذاکرات اظهارنظر کرده؟ اینکه همتایان شما چنین نکرده اند از بی اطلاعی آنها نیست. از احترام به تقسیم کار مسئولیت شناسی و تعهد به انجام وظایف محوله به آنهاست.
هرچند به نظر می‌رسد تازه‌ترین توییت رستم قاسمی با هدف پاسخ به واکنش‌های منفی درباره توییت اولش نوشته شده باشد، اما یکی دو هفته‌ای است که او در توییتر سیاست تازه‌ای را در پیش گرفته است. او پیش‌تر نیز با عبدالناصر همتی، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی، بگومگوی توییتری داشت تا نشان دهد تصمیم گرفته همچون تعدادی دیگر از وزرای دولت از ظرفیت‌های فضای مجازی برای کاری جز خبرها و گزارش‌های روتین وزارتخانه‌ای استفاده کند.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها