به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۳۵۱۷۰۷

رونق کسب‌وکار خودروسازان لوکس

رونق کسب‌وکار خودروسازان لوکس
گروه علم و فناوری: لامبورگینی، خودروساز اسپرت ایتالیایی اعلام کرده که در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ رکوردشکنی کرده و نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد بیشتر سود کرده است.
این شرکت هفته گذشته اعلام کرد که در نیمه اول سال جاری میلادی پنج هزار و ۹۰ ماشین فروخته است. در آمد شرکت در این مدت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو (یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار) و سودش ۴۲۵ میلیون یورو اعلام شده است.
پرفروش‌ترین مدل لامبورگینی، شاسی‌بلند این شرکت به نام اوروس است که ۶۱ درصد فروش را شامل می‌شود. در کنار اوروس، لامبورگینی دو مدل اسپرت دیگر در محصولاتش دارد که در ماه‌های آینده با مدل‌هایی کاملا جدید به روز خواهند شد.این شرکت اعلام کرده که یک مدل کاملا الکتریکی هم در سال ۲۰۲۸ به محصولاتش اضافه خواهد کرد که چهار نفره است. مدیر لامبورگینی می‌گوید همه محصولات شرکت تا سال ۲۰۲۴ پیش‌فروش شده است.
فراری، رقیب لامبورگینی هم می‌گوید فروشش در سه ماهه دوم امسال ۲۹ درصد بیشتر از پارسال بوده و فروشش در چین دوبرابر شده است. خودروسازان لوکس دیگر نظیر بنتلی و رولزرویس هم از رونق بی‌سابقه در کسب و کار خود خبر داده‌اند.برخی تحلیلگران می‌گویند بحران کرونا باعث شد تا ثروتمندان بیشتر قدر زندگی را بدانند و در لحظه زندگی کنند و همین تقاضا برای ماشین‌های بسیار گران را بیشتر کرده است.این رکوردشکنی‌ها در بین خودروسازان لوکس در حالی است که اقتصاد اروپا و آمریکا با تورمی کم سابقه دست به گریبان است و اقتصاد‌دان‌ها  هشدار داده‌اند که که اقتصاد آمریکا و بریتانیا در سال آینده دچار رکود شود.
در دو سال گذشته بحران کرونا باعث شده بود تا عرضه خودرو کاهش یابد و همین باعث افزایش قیمت ماشین در جهان شد. اما برخی خودروسازان اعلام کرده‌اند که با پیش‌بینی‌های فعلی از وضعیت اقتصاد منتظر کاهش تقاضا هستند.مدیر مالی فولکس‌واگن به خبرگزاری رویترز گفته که اگرچه همه محصولات کارخانه در حال حاضر فروخته شده، اما تقاضا رو به کاهش است. فورد هم اعلام کرده که برای حفظ تقاضا در ماه‌های آینده در نظر دارد برخی مدل‌هایش را با تخفیف بفروشد.


 
برچسب ها: لامبورگینی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها