به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۳۵۱۷۲۳

بررسی پرسپولیس مدل ۱۴۰۱ با بازیکنان جدید

بررسی پرسپولیس مدل ۱۴۰۱ با بازیکنان جدید
گروه ورزشی:پرسپولیس تغییرات زیادی در پنجره تابستانی داشته و از امیدهای اصلی قهرمانی در فصل جدید محسوب می‌شود. تیم فوتبال پرسپولیس در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر بعد از ۵ سال پیاپی درو کردن جام‌ها و عناوین مختلف، موفق نشد هیچ مقامی را کسب کند و این نتیجه با توجه به شرایط چند سال قبل از آن به نوعی یک ناکامی برای این تیم و هوادارانش محسوب می‌شود و از همین رو یحیی گل‌محمدی و سایر عوامل کادرفنی و باشگاه خیلی زود دست بکار شدند تا در نقل و انتقالات با جذب بازیکنان با کیفیت و رفع نقاط ضعف تیم بتوانند دوباره به عرصه قدرت برگشته و جام قهرمانی لیگ را از رقیب سنتی پس بگیرند.
 
پرسپولیس تا اینجای کار و در آستانه شروع لیگ بیست و دوم از تیم‌های فعال نقل و انتقالات بوده و جابجایی‌های مهمی داشته و اگرچه هنوز تیمش تکمیل نشده و پرونده این تیم در نقل و انتقالات مفتوح است ولی خیلی‌ها تیم‌ِ امسال گل محمدی را شانس اصلی قهرمانی در فصل جدید می‌دانند. از طرفی ثبات روی نیمکت سرخپوشان با توجه به تغییراتی که سایر تیم‌های مدعی از جمله استقلال و سپاهان داشتند و استفاده از سرمربی خارجی از سوی آنها باعث می‌شود هفته‌های ابتدایی فصل برای دو تیم به شناخت و همخوانی پیدا کردن تیم با تغییرات صرف شود و احتمال امتیاز از دست دادن از سوی استقلال و سپاهان زیاد است و این می‌تواند یک پوئن مثبت برای پرسپولیس باشد. به بررسی وضعیت سرخپوشان از لحاظ مهره‌هایی که در اختیار دارد، در آستانه فصل جدید می‌پردازیم.

ترمیم دروازه با بازگشت بیرو
یکی از نقاطی که پرسپولیس فصل گذشته خیلی از آن ضربه خورد چهارچوب دروازه بود. حامد لک برخلاف فصل قبل‌تر از آن در لیگ گذشته عملکرد خوبی نداشت و بارها عدم واکنش مناسب نسبت به موقعیتی که حریفان ایجاد کردند باعث شد دروازه پرسپولیس باز شده و امتیاز از کف این تیم برود. از سوی دیگر احمد گوهری، گلر ذخیره پرسپولیس هم در مواقعی که به میدان می‌رفت گلر خیلی مطمئنی نشان نداد و از همان مقاطع مشخص بود در پنجره نقل و انتقالات یکی از پست‌هایی که یحیی به دنبال تغییر و تقویت در آن است چهارچوب دروازه خواهد بود. از مدت‌ها پیش از پایان فصل صحبت از بازگشت بیرانوند به ایران و پیوستنش به پرسپولیس بود و این اتفاق خیلی زود و به دور از بازارگرمی‌های رایج رخ داد و حالا به نظر می‌رسد با جذب گلر تیم ملی خیال یحیی امسال از این پست راحت باشد.

خط دفاعی با تغییرات گسترده
خط دفاعی پرسپولیس هم فصل گذشته روزهای پر فراز و نشیبی داشت و از این جهت می‌توان در گل‌های دریافتی سرخپوشان که باعث از دست رفتن امتیازات مهم در کورس قهرمانی شد، سهم خط دفاعی اگر بیشتر از گلرهای این تیم نباشد کمتر هم نبود. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی ساختار و چینش نفرات دفاعی تیمش را هم به کل دگرگون کرده و امسال با ترکیب چهار نفره متفاوتی از فصل‌های قبل روبرو خواهیم بود.در سمت راست با وجود درخشش رامین رضاییان در نیم فصل دوم گذشته، یحیی گل‌محمدی تمایلی به ادامه همکاری با او نداشت و وساطت اطرافیان هم کارگشا نبود تا این بازیکن از جمع سرخپوشان جدا شود و به جایش بازیکن محبوب یحیی گل محمدی، دانیال اسماعیلی‌فر جذب شد.

در مرکز خط دفاعی هم به جای سیدجلال حسینی که کهولت سن روی چابکی و عملکرد دفاعی وی در فصل گذشته تاثیر بسزای گذاشته بود، مرتضی پورعلی‌گنجی، مدافع میانی تیم ملی جذب شد و خیلی‌ها او را بهترین خرید فصل جدید پرسپولیس می‌دانند. این پایان کار نبود و سرخپوشان یک سپاهانی‌ دیگر برای خط دفاع به خدمت گرفتند و او کسی نیست جزو گئورگی گولسیانی. در سمت چپ هم یحیی گل‌محمدی، سعید آقایی را در فهرست خروجی قرار دارد تا وی بدون مشکل راهی فولاد خوزستان شود و گفته می‌شود وحید امیری قرار است به جایش بازی کند. پس بدین ترتیب چینش 4 نفره خط دفاعی پرسپولیس نسبت به فصل قبل به کلی دگرگون شد.

خط هافبک کهکشانی
شاید پرستاره‌ترین قسمت پرسپولیس جایی است که قصد داریم هافبک‌های این تیم را بررسی کنیم. در کنار نفرات مطرحی مثل مهدی ترابی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک و... در این فصل بازیکنان مهمی هم جذب شدند که مهم‌ترینشان سروش رفیعی، فانتزیست فصل قبل سپاهان و همچنین سعید صادقی، ستاره بی چون و چرای فصل قبل لیگ برتر هستند. صادقی و ترابی که هر دو امسال در پرسپولیس هستند، فصل قبل در حال رقابت بر سر عنوان آقای پاس گل بودند و این عنوان در نهایت به صادقی رسید و حالا این دو کنار هم و در کنار نفرات دیگری که نامشان برده شد می‌توانند یک منبع تغذیه خیلی خوب برای خط حمله باشند. سینا اسد بیگی هم به تازگی از ذوب آهن جذب شده و اگرچه درگیر دعوای حقوقی با این باشگاه است ولی خرید خوبی برای سرخپوشان محسوب می‌شود.

خط حمله و علامت سوال بزرگ
تنها معادله این فصل سرخپوشان که هنوز لاینحل باقی مانده جذب مهاجم نوک است. یحیی گل محمدی با درخواست جذب مهاجم تمام کننده با کیفیت خارجی را به باشگاه داده ولی تا این لحظه علیرغم تلاش‌ها و مذاکرات متعدد با گزینه خاصی به توافق نرسیدند.حال باید دید در صورت جذب بازیکن خارجی پرسپولیس فصل آینده چطور بازی می‌کند ولی فعلاً تنها گزینه‌های در دسترس عبدی و پاکدل هستند.

ترکیب احتمالی پرسپولیس در فصل جدید با توجه به نفرات جذب شده:
ترکیب پرسپولیس نشان می‌دهد این تیم در هر پست بسته به سیستم و سبک بازی که در فصل جدید قرار است در نظر بگیرد دو بازیکن خوب و با کیفیت در اختیار دارد به جز خط حمله و جایی که حامد پاکدل تنهاست. خصوصاً با توجه به سیستم بازی مورد علاقه یحیی گل محمدی که شکلی از 2-4-4 است.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: پرسپولیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها