به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۸:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۳۵۱۷۳۵

مهاجرت به کانادا

گروه گردشگری:
مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا روش‌های مختلفی دارد. با موسسه مهاجرتی تراست همراه باشید تا شما را با انواع روش‌های مهاجرت به کانادا آشنا کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص کاری
روش کارگران ماهر فدرال برای استان‌های مختلف این شرایط را ایجاد  می‌کند که برای تأمین نیاز‌های خود تعدادی کارگر ماهر بین المللی پذیرش کنند. در صورتی که شهر و استان مورد نظر در کشور کانادا به تخصص شما نیاز داشته باشد، ممکن است برای شما دعوت نامه بفرستد.
به طور کل سیستم مهاجرتی طبقه اقتصادی فدرال کشور کانادا با استفاده از اکسپرس اینتری اجرا  می‌شود. بسیاری از استان‌های کشور کانادا نیز از چنین رویکرد مشابهی استفاده  می‌کنند. فرآیند اکسپرس اینتری که در ادامه به طور کامل درباره آن توضیح خواهیم داد، از کاندیدا  می‌خواهد که یک نمایه یا یک حساب کاربری ایجاد کند.
 این سیستم برای پروفایل‌هایی که بیشترین امتیاز را بین باقی افراد دارند، دعوتنامه ارسال  می‌کند. متن دعوت نامه برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی صادر  می‌شود. پس از ارسال دعوتنامه، نامزد‌ها دو ماه فرصت دارند تا به طور کامل درخواست خود را ارسال کنند. این مرحله شامل آماده کردن مدارک یا پرداخت هزینه‌هاست. تحت سیستم اکسپرس اینتری داوطلبان بر اساس سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان خود دسته بندی  می‌شوند.
یکی از راه حل‌های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی و پیشنهاد‌های شغلی خاصی است که در شهر‌های مختلف کشور کانادا به مردم سراسر جهان پیشنهاد  می‌شود. ‌استان‌هایی که  می‌توانید آنها را به عنوان استان هدف خود در کشور کانادا انتخاب کنید، شامل موارد زیر هستند:
●    مهاجرت به انتاریو
●    مهاجرت  به کبک
●    مهاجرت به آلبرتا
●    مهاجرت به بریتیش کلمبیا
●    مهاجرت به منیتوبا
●    مهاجرت به نیوبرانزویک
●    مهاجرت به نیوفاندلند
●    مهاجرت به نوا اسکوشیا
●    مهاجرت به ساسکاچوان
در صورتی که نمی توانید از طریق راه‌های دیگر مثل برنامه اقتصادی فدرال، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید،  می‌توانید در جریان‌های استانی که در کشور کانادا برگزار می‌شود شرکت کنید. با وجود اینکه تمامی این برنامه‌‌های استانی یک هدف را دنبال  می‌کنند، اما هر یک از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی خود را اجرا  می‌‌کنند؛ زیرا مربوط به خواسته‌های بازار‌های کار محلی آن‌هاست.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کبکی
اگر از برنامه مهاجرتی کبک برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید، شاید شانس بهتری داشته باشید؛ زیرا این برنامه مهاجرتی  می‌تواند اقامت دائم کانادا را دو دستی تقدیم شما کند!

برنامه سرمایه گذار مهاجرتی کبک برای مهاجرت به کانادا
برنامه سرمایه‌ گذار مهاجرتی کبک یکی از محبوب ترین برنامه‌های تجاری کاناداست. این برنامه تنها برنامه سرمایه ‌گذاری غیرفعال است که نتیجه آن اقامت دائمی کانادا خواهد بود.

الزامات اولیه برنامه استان کبک برای مهاجرت به کانادا
•    دارایی خالص شخصی 2 میلیون دلاری که به طور قانونی به دست آمده است.
•    دو سال تجربه مدیریتی یا تجاری مناسب در پنج سال قبل از درخواست
•     سرمایه گذاری 1.2 میلیون دلاری در یک سرمایه گذاری غیرفعال تضمین شده توسط دولت برای یک دوره پنج ساله بدون بهره

توجه: امروزه استان کبک برنامه‌های کارآفرین مهاجر و خود اشتغالی را نیز اجرا  می‌کند. بنابراین در حال حاضر امکان مهاجرت از طریق این روش‌ها نیز امکان پذیر است. علاوه بر استان کبک چندین استان دیگر در کشور کانادا نیز وجود دارند که برنامه‌های تجاری را به عنوان روشی برای مهاجرت به کانادا اجرا  می‌کنند.
در مورد قیمت دلار کانادا کبک بیشتر بخوانید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
اگر بتوانید کشور کانادا را قانع کنید که قصد ایجاد کسب و کار در این کشور را دارید، به راحتی اجازه ورود به کشور کانادا را خواهید داشت. قانون فدرال کانادا اجازه  می‌دهد افراد بین المللی با خرید یا ایجاد یک کسب و کار، مجوز کار در کانادا را دریافت کنند.

نحوه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
گزینه‌های مهاجرت سرمایه گذاری موارد زیر هستند.
●    برنامه خوداشتغالی
●    برنامه ویزای استارت آپ
●    برنامه آزمایشی سرمایه گذاری

برنامه ویزای استارت آپ مهاجرت به کانادا
برنامه ویزای استارتاپ مهاجرت به کانادا  می‌تواند شرایط اقامت دائم کانادا را برای کارآفرینان مهاجر که شرایط برنامه استارتاپی را دارند، فراهم آورد. مخاطب این برنامه کارآفرینان نوآور هستند. این برنامه ارتباطی بین کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در کشور کانادا برقرار می‌کند و از این طریق به ایجاد کسب و کار نوپا کمک خواهد کرد. داوطلبان در ابتدا باید یک سرمایه‌ گذار مستقر در کشور کانادا پیدا کنند و با کمک مجوز کار به این کشور بیایند. سه نوع برنامه سرمایه گذاری شامل موارد زیر است:
●    سرمایه گذار فرشته
●    صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر
●    دستگاه توسعه کسب و کار



شرایط ویزای استارت اپ مهاجرت به کانادا
1.    پیدا کردن کسب و کاری که شرایط مناسب و هماهنگی با آن دارید.
2.    گواهی تعهد و نامه پشتیبانی از یک نهاد تعیین شده
3.    وجوه تسویه حساب نشده، موجود و قابل انتقال کافی
4.    تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه در حداقل معیار

شرح انواع نهادهای ویزای استارتاپ مهاجرت به کانادا
در صورتی که بخواهید از طریق نهاد‌های ویزای استارتاپی به کشور کانادا مهاجرت کنید، باید حداقل از طریق یکی از این نهاد اقدام کنید.

شرایط گروه سرمایه گذار فرشته
 نهادی که توسط کشور کانادا تأیید شده است، باید حداقل ۷۵ هزار دلار در کسب و کاری که واجد شرایط آن است، سرمایه گذاری کند. مشکلی از بابت ایجاد دو یا چند سرمایه ‌گذاری وجود ندارد و کاندیدا  می‌تواند چندین سرمایه‌ گذاری از طریق گروه‌های سرمایه گذار فرشته در کشور کانادا ایجاد کند.

 شرایط نهاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر
نهاد مورد نظر یا کاندیدا باید تأیید کند که حداقل ۲۰۰ هزار دلار در کسب و کاری که در آن واجد شرایط است، سرمایه گذاری می‌کند. همچنین  می‌توان از طریق دو یا چند سرمایه ‌گذاری نیز این کار را انجام داد. همچنین اگر یک مرکز رشد کسب و کار متقاضی را برای کسب و کار خود بپذیرد و آن را واجد شرایط بداند، امکان مهاجرت وجود خواهد داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی
فرایند اکسپرس اینتری زیرمجموعه این روش است. اکسپرس اینتری به سیستمی گفته  می‌شود که دولت فدرال از  آن برای جذب کارگران ماهر استفاده می‌کند. شامل سه برنامه است:
●    برنامه کارگر ماهر خارجی (FSWP)
●    برنامه نیروی کار فنی خارجی (FSTP)
●    کلاس تجربه کار کانادایی (CEC)

فرآیند اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا
1.    وارد Express Entry Pool  شوید و مشخصات خود را کامل کنید.
2.    پس از چند روز اگر بیشترین امتیاز را داشته باشید، برای شما دعوتنامه ارسال  می‌‌شود.
3.    طی ۶۰ روز پاسخ دعوتنامه و مدارک آن را ارسال کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ
افرادی که کاندیدای مهاجرت به کانادا هستند،  می‌توانند با اعضای خانواده خود به کشور کانادا مهاجرت کنند. در صورتی که اعضای خانواده آنها قبلاً مقیم دائم یا شهروند کشور کانادا بوده باشند،  می‌توانند درخواست خود را از طریق مهاجرت حمایت مالی کلاس خانوادگی، ارائه دهند.
طبق قانون افراد زیر  می‌تواند از طریق مهاجرت کلاس خانوادگی به کشور کانادا مهاجرت کنند:
●    همسر
●    شریک زناشویی
●    بچه‌های وابسته
●    والدین
●    پدربزرگ و مادربزرگ، برادران یا خواهران
●    برادرزاده‌‌ها یا خواهرزاده‌ها
●    نوه‌‌ها یا نوه‌های یتیم زیر 18 سال و ازدواج نکرده یا در یک رابطه عادی
●    یکی دیگر از خویشاوندان با هر سن یا رابطه ای، اما فقط تحت شرایط خاص

شرایط حامی بودن برای مهاجرت به کانادا
●    شما باید 18 سال یا بیشتر سن داشته باشید.
●    شما و خویشاوند تحت حمایت باید قراردادی را امضاء کنید که در آن متعهد  می‌شوید در صورت لزوم از خویشاوند خود حمایت مالی کنید.
●     برای اینکه بتوانید حامی باشید، توافق نامه‌ ای در اختیار شما قرار  می‌گیرد، در این توافقنامه قید شده است شخصی که قصد دریافت اقامت دائم دارد، باید تمام تلاش خود را برای حمایت از شخص درخواست دهنده به کار بگیرد.
●     شما باید به مدت سه سال از تاریخ شروع حمایت، از شریک زندگی مشترک یا زناشویی حمایت مالی کنید.
●     شما باید برای یک کودک که تحت تکفل شماست، به مدت 10 سال یا تا زمانی که کودک 25 ساله شود، حمایت مالی را ادامه دهید.

نحوه انجام برنامه حمایت خانواده برای مهاجرت به کانادا
برای اینکه بتوانید واجد شرایط باشید، باید یک فرزند یا نوه بالغ یا یک فرد نزدیک که اقامت دائم کانادا را دارد در اطراف خود داشته باشید. این شخص  می‌تواند شهروند کشور کانادا نیز باشد. ابتدا این شخص باید اظهار کند که  می‌‌تواند برای ورود شما به کشور کانادا اسپانسر شود. هر سال طی زمان خاصی بستگان نزدیک  می‌توانند درخواست خود را برای ورود سایر اعضای خانواده خود به کشور کانادا ثبت کنند، اگر شما بعد از زمان مقرر درخواست دهید، باید تا سال بعد صبر کنید.
سامانه IRCC فضایی است که از افراد متقاضی دعوت  می‌کند برای حامی شدن خانواده خود درخواست دهند. پس از ثبت درخواست بستگان شما در کشور کانادا، واجد شرایط بودن شما برای دریافت اقامت دائم کانادا ارزیابی  می‌شود. اسپانسر شما باید تعهد مالی داشته باشد و تا زمانی که شما در کشور کانادا زندگی  می‌کنید، مسئولیت مالی شما بر عهده اسپانسر شما است.
حال که با روش‌های مختلف مهاجرت به کانادا آشنا شدید، با مشاوران ما در تراست تماس بگیرید و جهت آسان تر شدن روند مهاجرت، از مشاوره تخصصی آنها بهره ببرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها