به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۳۵۱۷۳۸

ایرانی‌ها بیشترین تعداد پناهجویان به بریتانیا

ایرانی‌ها بیشترین تعداد پناهجویان به بریتانیا
گروه بین الملل: سفیر سابق بریتانیا در آمریکا می‌گوید ایرانی‌ها بیشترین شمار پناهجویان خارجی را تشکیل می‌دهند که از طریق کانال مانش و به‌صورت قاچاقی و خطرناک از فرانسه وارد بریتانیا می‌شوند.
جان کر می‌گوید طی ۱۸ ماه گذشته ایرانی‌ها با سه هزار و ۱۸۸ نفر، بیشترین شمار پناهجویان ورودی به بریتانیا را داشته‌اند و از میان آن‌ها فقط یک نفر از طریق قانونی وارد بریتانیا شده و درخواست پناهندگی کرده است.
او اظهار داشت: ۷۰ درصد کسانی که از کانال مانش عبور می‌کنند، پناهجویان واقعی از کشورهای جنگ‌زده‌ و فقیری مانند ایران، عراق، سودان و سوریه هستند.
 کِر در مناظره‌ای درباره طرح انتقال پناهجویان از بریتانیا به رواندا گفت طرح‌های مهاجرتی کشور برخلاف اصرار دولت به ادامه آن، کارایی ندارد.
او با انتقاد از سختگیری‌های دولت درباره قوانین مهاجرتی گفته است در واقع شمار پناهجویانی که وارد بریتانیا شده‌اند طی ۲۰ سال گذشته نصف شده است و موضوع پناهندگان آن‌چنان‌که مطرح می‌شود، معضل جدیدی و حادی نیست.به‌گفته سفیر سابق بریتانیا، ایجاد محدودیت و قوانین سختگیرانه تنها باعث شده است که پناهجویان به‌جای راه‌های قانونی، از طریق قاچاق و قایق‌های کوچک از فرانسه و از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شوند.به‌گفته وی، همچنین بریتانیا اولویت پناهجویان برای زندگی در اروپا نیست.
بر اساس گزارش وزارت دفاع بریتانیا از ۱۵ آوریل امسال تاکنون بیش از ۱۳ هزار پناهجو به صورت خطرناک و غیرقانونی از کانال مانش وارد بریتانیا شده‌اند.


 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها