به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۵۱۷۷۳

آمادگی مردم تایوان برای زندگی زیرزمینی

آمادگی مردم تایوان برای زندگی زیرزمینی
گروه بین الملل: تایوان در حال آماده سازی پناهگاه‌های حمله هوایی در فضا‌های زیرزمینی مانند پارکینگ‌های زیرزمینی، مترو‌ها و مراکز خرید زیرزمینی است، زیرا ترس از حمله چینی‌ها افزایش یافته است.
به گزارش فرارو، شهر تایپه پایتخت تایوان بیش از ۴۶۰۰ پناهگاه دارد که می‌تواند ۱۲ میلیون نفر را در خود جای دهد، یعنی بیش از چهار برابر جمعیت آن.
تایوان متعهد شده است از خود دفاع کند و با مانور‌های منظم نظامی تقویت دفاعی خود را در برابر حمله چین در اولویت قرار داده است.
در یک تمرین آموزشی گروهی از زنان در پارکینگ زیرزمینی که در صورت حمله به عنوان پناهگاه حمله هوایی استفاده می‌شود، پناه می‌گیرند و چشم‌ها و گوش‌های خود را بسته و دهانشان را برای به حداقل رساندن تأثیر امواج انفجار باز نگه می‌دارند.
یک مربی به شرکت کنندگان نشان می‌دهد که چگونه یک مصدوم را با وسایل روزمره در طول آموزش کمک‌های اولیه حمل کنند.
مقامات تایپه پایگاه داده‌های پناهگاه‌های تعیین‌شده خود را به‌روزرسانی کرده‌اند، محل آن‌ها را در یک اپلیکیشن تلفن هوشمند قرار داده‌اند و یک کمپین رسانه‌های اجتماعی و پوستر راه‌اندازی کرده‌اند تا مطمئن شوند مردم می‌دانند چگونه نزدیک‌ترین پناهگاه خود را پیدا کنند.
وزیر امور خارجه تایوان روز سه شنبه گفت که چین با تمرینات نظامی در نزدیکی جزیره برای آماده سازی خود و حمله به تایوان و تغییر وضعیت موجود در آسیا و اقیانوسیه استفاده می‌کند.
جوزف وو در یک نشست خبری در تایپه، پایتخت، گفت: چین از رزمایش و نقشه راه نظامی خود برای آماده شدن برای حمله به تایوان استفاده کرد. قصد واقعی چین تغییر وضعیت موجود در تنگه تایوان و در سراسر منطقه است.چین هفته گذشته بزرگترین مانور نظامی خود را در اطراف تایوان در واکنش به دیدار نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره آغاز کرد.
چین، تایوان با جمعیتی حدود ۲۳ میلیون نفر را یکی از استان‌های خود می‌داند که از زمان پایان جنگ داخلی چین در سال ۱۹۴۹ میلادی تا به امروز نتوانسته است آن را ضمیمه قلمرو خود کند.
برچسب ها: تایوان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها