به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۵۱۸۱۱

ویزای کانادا

گروه گردشگری:
ویزای کانادا
یکی از محبوب ترین انواع ویزا در جهان ویزای کشور کانادا است. دلیل این موضوع نیز تعداد بسیار زیاد مهاجرانی است که هر سال به منظور مهاجرت به کانادا، برای اخذ ويزاي كانادا اقدام می‌کنند. به شکلی که کانادا را به عنوان سرزمین مهاجران نیز می‌شناسند. جالب است بدانید که فقط در ماه ژانویه سال 2021 میلادی، بیش از 26 هزار ویزای اقامت دائم برای متقاضیان مهاجرت به کانادا صادر شده است!


مزایای اخذ ویزای کانادا
•    فرآیند راحت و سریع اخذ ویزای کانادا
•    تحصیل رایگان با اخذ ویزای اقامت دائم کانادا
•    آموزش مقرون به صرفه با اخذ ویزای تحصیلی کانادا
•    تحصیل در بهترین دانشگاه‌های جهان با اخذ ویزای تحصیل کانادا
•    دریافت حق شهروندی بعد از اخذ ویزای کانادا
•    درآمد بالا با اخذ ویزای کانادا
•    کاریابی راحت بعد از اخذ ویزای کانادا
•    ارتقا و پیشرفت شغلی با اخذ ویزای کانادا
•    امکان مهاجرت متخصصان با اخذ ویزای کانادا
•    امکان مهاجرت نیروی کار ماهر با اخذ ویزای کانادا
•    امکان سرمایه گذاری در کانادا
•    امکان مهاجرت خانوادگی به کانادا
•    کانادا در عمل ثابت کرده است که کشوری مهاجر پذیر است.
•    تجربه کیفیت بالای زندگی در کانادا
•    امکان اخذ پاسپورت کانادا
•    تضمین آینده فرزندان شما
•    فرصت زندگی شاد در محیطی پویا
•    زندگی کم هزینه در محیطی مدرن
•    دریافت خدمات اجتماعی کم نظیر با اخذ ویزای کانادا
•    بازدید از مناظر طبیعی شگفت انگیز

شرایط دریافت ویزای کانادا
سازمان کانادایی که مسئول مهاجرت در کانادا است با نام اداره امور مرتبط با مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) شناخته می‌شود. معمولاَ شرایط لازم جهت شرکت در برنامه‌های مهاجرتی و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کانادا، در سایت اداره مهاجرت کانادا عنوان می‌شود.
با توجه به مسیر مهاجرتی که متقاضیان مهاجرت به کانادا در آن شرکت می‌کنند، شرایط اخذ ویزای کانادا نیز ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای اخذ ویزای تجربه کانادایی، ارائه مدارکی مبنی بر این موضوع که متقاضی حداقل 1 سال را به صورت تمام وقت در کانادا مشغول به کار بوده است، الزامی است. این در حالی است که ارائه سابقه کار در کانادا برای اخذ ویزای کانادا از طریق برخی دیگر از برنامه‌های مهاجرتی، مانند برنامه نیروی متخصص فدرال، الزامی نیست. اما در صورت برخورداری از تجربه کار در کانادا، این موضوع می‌تواند به عنوان امتیاز مثبت در نظر گرفته شود. به شکلی که، برای اخذ ویزای نیروی متخصص فدرال کانادا، برخورداری از حداقل یک سال سابقه ی کار تمام وقت در کانادا تحت شرایط مشخصی، می‌تواند 10 امتیاز از معیار انطباق پذیری را برای متقاضی به همراه داشته باشد.  
بنابراین، شرایط اخذ ویزای کانادا با توجه به نوع ویزا می‌تواند متفاوت باشد. اگر از شرایط ویزای کانادا مطمئن نیستید، می‌توانید از راهنمایی‌های یکی از وکلای برجسته در موسسه مهاجرتی تراست استفاده کنید. کافی است از طریق تماس با یکی از راه‌های ارتباطی مجموعه تراست، یک وقت مشاوره از کارشناسان مجرب ما دریافت کنید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا
برخورداری از یک گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد، ترجمه رسمی مدارک به یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی، برخورداری از تمکن مالی مورد نظر برای اقامت در کانادا و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا هستند. همچنین، معمولاَ برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی، ارائه حداقل نمره از یکی از امتحان‌های معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد نیاز است.
ذکر این نکته ضروری است که ممکن است مدارک مورد نیاز برای اخذ هر یک از انواع ویزای کانادا متفاوت باشد. چنانچه برای اخذ ویزای کانادا نیاز به دریافت راهنمایی دارید، می‌توانید با رزرو وقت مشاوره از سایت تراست، از راهنمایی‌های وکلای خبره و با تجربه تراست بهره مند شوید.   

مراحل اخذ ویزای کانادا
چگونه ویزای کانادا بگیریم؟ برای پاسخ به این سوال باید خدمت شما عرض کنیم که جهت اخذ ویزای کانادا، می‌توانید درخواست خود را به صورت حضوری و یا به شکل آنلاین ارائه دهید. با توجه به اینکه برای ارائه درخواست از طریق مراجعه حضوری به سفارت، نیاز است تا متقاضیان به سفارت کانادا در خارج از ایران مراجعه کنند، بنابراین بهترین و کم هزینه ترین روش ارائه درخواست، به شکل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا است.
به طور کلی، راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا شامل مراحلی است که در ادامه آورده شده است:
•    ابتدا نیاز است یک پروفایل کاربری ایجاد کنید.
•    فرم ویزای کانادا را تکمیل نمایید.
•    هزینه ویزای کانادا و هزینه‌های اعلام شده را پرداخت کنید.
•    به سفارت کانادا برای انجام مرحله بیومتریک و انگشت نگاری مراجعه کنید.
•    ویزای صادر شده را دریافت کنید.

پیکاپ ویزای کانادا
شاید این سوال برای شما مطرح شده باشد که پیکاپ ویزای کانادا یا پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟ در حقیقت، به کلیه مراحل ارسال گذرنامه برای اخذ ویزا و دریافت پاسپورت به همراه ویزای کانادا، پيكاپ ويزا كانادا می‌گویند.
درست است که برای انجام مصاحبه و انجام روند انگشت نگاری نیاز به حضور متقاضی وجود دارد، اما بعد از تأیید درخواست صدور ویزا و برای الصاق ویزا به گذرنامه، الزامی به حضور متقاضی نیست. به شکلی که، داوطلب مهاجرت به کانادا می‌تواند برای اخذ ویزای کانادا، فرد یا موسسه ای را به عنوان نماینده قانونی خود، جهت ارسال گذرنامه و دریافت ویزا، به سفارت کانادا معرفی نماید.
 با توجه به این موضوع که در حال حاضر برای اخذ ویزای کانادا، متقاضیان ایرانی باید به کشورهای دیگر مانند ترکیه و امارات مراجعه کنند، پیکاپ ویزا کانادا به وسیله تیم تراست می‌تواند خیال شما را از این بابت آسوده کند.
چنانچه نیاز به پیگیری ویزای کانادا دارید، موسسه مهاجرتی تراست به عنوان یک موسسه مهاجرتی قانونی در انجام امور مرتبط با مهاجرت به کانادا، می‌تواند از طرف شما کلیه مراحل پیکاپ ویزای کانادا را بر عهده بگیرد. در این صورت، نه تنها در وقت شما صرفه جویی خواهد شد، بلکه هزینه‌های شما نیز جهت اخذ ویزای کانادا کاهش خواهد یافت. بنابراین، می‌توانید پیکاپ ویزای کانادا را به طور کامل به کارشناسان مجرب تراست بسپارید.

ریجکت شدن ویزای کانادا
یکی از مسائلی که در هنگام ارائه درخواست برای اخذ ویزای کانادا وجود دارد، رد شدن درخواست متقاضیان است. از این مشکل معمولاَ با عنوان ریجکت شدن ویزای کانادا نیز یاد می‌کنند.
دلایل مختلفی وجود دارد که درخواست صدور ویزا از طرف کارمند سفارت و افسر مهاجرت کانادا مردود و یا اصطلاحاَ ریجکت اعلام می‌شود. یکی از مهمترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا این است که، متقاضیان اخذ ویزای اقامت موقت کانادا نمی توانند دلایل قانع کننده ای مبنی بر اینکه بعد از انقضای اعتبار ویزای موقت کانادا، این کشور را ترک خواهند کرد، برای افسر مهاجرتی ارائه دهند.
به عنوان مثال، یکی از علت‌های ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا این است که چنانچه برای اخذ ویزای تحصیل کانادا اقدام می‌کنید، حتی اگر قصد اقامت دائم در کانادا را بعد از اتمام تحصیل دارید، هرگز نباید افسر مهاجرت کانادا را از این هدف خود آگاه کنید. دلیل این موضوع نیز بسیار روشن است. شما برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا که نوعی ویزای اقامت موقت کانادا محسوب می‌شود، درخواست خود را ارائه کرده اید!

بنابراین، لازم نیست نگران باشید. در این مورد شما می‌توانید بعد از فارغ التحصیلی به راحتی از طریق یکی از برنامه‌های مختلف مهاجرتی برای اخذ ویزای کانادا و دریافت اقامت دائم در این کشور، درخواست خود را ارائه دهید.
یکی دیگر از مهم ترین دلایل ریجکتی ویزای کانادا، ناقص بودن مدارک ارسالی به سفارت کانادا است. شاید از نگاه بعضی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، ارسال کامل مدارک موضوع چندان مهمی محسوب نشود، اما در صورتی که هر یک از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا مطابق با دستورالعمل‌های اعلام شده نباشد، می‌تواند منجر به ریجکت شدن درخواست صدور ویزای کانادا شود.
به عنوان مثال، هر یک از انواع روش‌های مهاجرتی هزینه‌های ارائه درخواست مخصوص به خود را دارند. این هزینه‌ها باید در زمان اعلام شده و به طور کامل، مطابق با شیوه اعلام شده پرداخت شوند. در صورتی که به این موارد به ظاهر ساده توجه نشود، ممکن است صدور ویزای شما دچار مشکل شود.


مشاوره ویزای کانادا
اگرچه مهاجرت ممکن است از مسیرهای گوناگون و با توجه به اهداف مختلفی انجام شود، اما می‌توان گفت هدف نهایی از مهاجرت بهبود وضعیت زندگی افراد و حرکت در مسیر پیشرفت و ترقی است. با این وجود، مهاجرت عمدتاَ با دشواری‌هایی نیز همراه است.
متقاضیان اخذ ویزای کانادا معمولاَ زمان و انرژی زیادی را برای مهاجرت صرف می‌کنند تا بتوانند به خواسته ی خود برسند. به عنوان مثال، زمان قابل توجهی را به کسب حداقل نمره مورد نیاز از یکی از امتحان‌های معتبر زبان اختصاص می‌دهند. هزینه‌های انجام شده برای مهاجرت مانند هزینه شرکت در آزمون زبان، هزینه شرکت در کلاس‌های آمادگی آزمون زبان و هزینه جمع آوری مدارک و ترجمه آن‌ها، تنها بخشی از هزینه‌هایی هستند که هر داوطلب مهاجرت به کانادا نیاز است تا بودجه ای را برای این هزینه‌ها در نظر بگیرد. برای در نظر گرفتن مقدار بودجه، اطلاع داشتن از قیمت خرید دلار کانادا الزامی است.
با توجه به حساسیت و اهمیت این دوره از زندگی برای افراد متقاضی مهاجرت، و نیز با توجه به ضرورت اقدام در زمان مناسب و به بهترین شکل برای اخذ ویزا، آیا حاضر هستید مسائل مربوط به امور مهاجرتی خود را به راحتی به هر فرد یا موسسه ای واگذار کنید؟ به احتمال زیاد پاسخ شما "خیر" خواهد بود.  

همانطور که می‌دانید، موسسات مهاجرتی مختلفی وجود دارند که اقدام به ارائه خدمات مرتبط با مهاجرت به کانادا می‌کنند. همین موضوع موجب شده است تا معمولاَ متقاضیان مهاجرت به کانادا که برای انجام امور مهاجرتی خود نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره دارند، با سردرگمی و مشکلاتی نیز مواجه شوند. چرا که علاوه بر دفاتر قانونی مهاجرتی کانادا، متأسفانه مراکز و موسسات مهاجرتی غیر قانونی نیز وجود دارند که مشغول به فعالیت هستند. به شکلی که افراد فرصت طلب و سودجو با سوء استفاده از برخی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، نه تنها کمکی به پیشبرد روند مهاجرتی و اخذ ویزای کانادا برای داوطلبان نکرده اند، بلکه در مواردی نیز موجب اتلاف وقت و هدر رفتن بخشی از سرمایه متقاضیان شده اند.  
اما دریافت مشاوره و راهنمایی از طرف افرادی آگاه، دلسوز، متخصص و با تجربه نه تنها موجب اتلاف وقت، هدر رفتن هزینه و سردرگمی شما نمی شود، بلکه می‌تواند روند مهاجرتی شما را نیز سریع تر نماید و مهاجرت را از روشی مطمئن تر و ارزان تر امکان پذیر کند. موسسه مهاجرتی تراست به عنوان یکی از موسسات مهاجرتی قانونی، سال‌ها است که به ارائه مشاوره و راهنمایی به هموطنان عزیز در امور مرتبط با مهاجرت به کشور کانادا فعالیت دارد. شما با خیالی آسوده می‌توانید تمام کارهای مرتبط با امور مهاجرتی خود را به تیم تراست بسپارید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها