کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ویزای سرمایه گذاری کانادا

20 مرداد 1401 ساعت 10:05

گروه گردشگری:


ویزای سرمایه گذاری کانادا نوعی ویزای ارزشمند است که هر مهاجری سودای به دست آوردن آن را دارد. با موسسه مهاجرتی تراست همراه باشید تا شما را با این نوع ویزا آشنا کنیم.

هزینه ویزای سرمایه گذری کانادا
هزینه اولیه برای به دست آوردن ویزای سرمایه گذاری کانادا، به استان مد نظر متقاضی بستگی دارد و در هر استان متفاوت است. در واقع، هر یک از استان‌های کانادا دستورالعمل‌های خاص خودشان را در خصوص این امر دارند و طبق آن عمل می‌کنند.
اساسا، اصول کارآفرینی در کانادا و دریافت ویزای سرمایه گذاری این کشور از طریق آن، این است که شخص متقاضی باید کسب و کاری راه اندازی کند و قبل از آن نیز سابقه ی مدیریتی به دست آورده باشد و بتواند بیزینس مورد نظر را اداره کند.
همچنین، بیزینس راه اندازی شده، باید باعث سودآوری شود و از طریق به کارگیری نیروهای کارگر کانادایی، اشتغال زایی کند و به این کشور منفعت برساند.


مراحل دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا
مراحلی که متقاضیان ویزای سرمایه گذاری در کانادا باید طی کنند تا آن را به دست بیاورند، عبارت است از :
•    تعیین هدف از سرمایه گذاری در کانادا : قبل از اینکه وارد پروسه ی اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا شوید، باید بدانید هدفتان از این کار مهاجرت و اقامت در کانادا است، می‌خواهید کسب درآمد کنید، قصد کارآفرینی و خلق ارزش دارید، ایده خلاقانه ای دارید که می‌خواهید عملی شود یا هر هدف دیگری که می‌توان متصور شد.
•    انتخاب روش سرمایه گذاری و استراتژی مناسب : شما از طریق مشاوره با وکلای حرفه ای تراست باید روشی متناسب با شرایط خود برای سرمایه گذاری در کانادا انتخاب کنید و سپس برای آن استراتژی دقیقی بچینید تا نقشه راهتان طراحی شود.
•    تهیه بیزینس پلن : در این مرحله، شما ایده خود را گسترش می‌دهید و با پر و بال دادن به آن، از مراحل و اقدامات لازم بعدی اطلاع پیدا می‌کنید.
•    جمع آوری و ارائه تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز افتتاح حساب : برای سرمایه گذاری در کانادا باید یک حساب بانکی در این کشور افتتاح کنید.

اقامت دائم کانادا با اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا
ویزای سرمایه گذاری کانادا می‌تواند منجر به اقامت دائم شود. اما چندین روش برای این کار وجود دارد. یکی از محبوب ترین آن‌ها، کارآفرینی استانی است که متقاضی باید کسب و کاری راه اندازی کند که بیزینس پلن آن را ارائه کرده است.
با توجه به نوع بیزینس و شهری که در آن قرار دارد، شرایط کارآفرینی متفاوت است و از ۱۰۰ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۲۰۰ هزار، ۳۰۰ هزار، ۵۰۰ هزار دلار و حتی بیشتر هم می‌رسد. در این حالت، متقاضی با ویزای کار کانادا وارد این کشور می‌شود و با فراهم آوردن یک سری شرایط، آن را به اقامت دائم تبدیل می‌کند.
ثبت شرکت یا owner operator روش دیگری است که اگر متقاضی دارای کسب و کاری در کشور خود باشد، می‌تواند مشابه آن را در کانادا راه اندازی کند. در این روش، متقاضی ویزای کار دریافت می‌کند تا کسب و کار مورد نظر را راه اندازی کند یا یک بیزنس خریداری کند. در این روش نیز متقاضی می‌تواند پس از شروع به کار شرکت، اقامت دائم کانادا را به دست بیاورد.
روش بعدی، استارت اپ است که بیشتر برای افرادی می‌تواند مناسب باشد که ایده خلاقانه ای دارند و آن را مقداری هم پیش برده اند. طرح استارتاپ باید علاوه بر نوآورانه بودن، برای کانادایی‌ها اشتغال زایی کند و در سطح بین المللی قابل رقابت باشد. تهیه بیزینس پلن یکی از مهم ترین الزاماتِ این روش می‌باشد. در صورتی که ایده قابل مطرح شدن باشد، باید بتواند نظر یکی از سازمان‌های تعیین شده برای سرمایه گذاری را به خودش جلب کند و نامه حمایت یا letter of support دریافت کند. پس از دریافت نامه ی حمایت که مهم ترین مدرک در روش استارتاپ محسوب می‌شود، متقاضی می‌تواند اقامت دائم کانادا را برای خودش و تمامی اعضای خانواده به دست بیاورد.

بهترین روش دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا
کسی که قصد به دست آوردن ویزای سرمایه گذاری کانادا را دارد، باید بداند اساسا چیزی به اسم "بهترین روش" وجود ندارد. زیرا شرایط و اهداف افراد کاملا با یکدیگر متفاوت است. یک نفر ویزای سرمایه گذاری کانادا را برای اقامت دائم نیاز دارد، و یک فرد دیگر، ایده تجاری در ذهن خود دارد که می‌خواهد آن را عملی کند و به درآمد بیشتری برسد. به همین علت، بهترین روش برای یک نفر، ممکن است بدترین روش برای فرد دیگری باشد.
علاوه بر این، هر روش شرایط خاص خودش را نیاز دارد و مزایا و معایبی هم در پی خواهد داشت.
بنابراین، فقط شرایط هر متقاضی در تعیین بهترین روش برای وی نقش دارد. اینجاست که به مشاوره با افراد متخصص این حوزه نیاز پیدا خواهید کرد.
کمک گرفتن از یک وکیل قانونی مهاجرتی کانادا (RCIC) و وکلایی که دوره‌های مخصوص مهاجرتی و  مشاوره مهاجرت را گذرانده و عضو رسمی شورای مشاورین مهاجرت کانادا باشند، می‌توانند به شما این اطمینان را بدهند که از بهترین مشاوره بهره مند خواهید شد.
شما می‌توانید از خدمات موسسه تراست و وکلای RCIC ما که دارای مجوز رسمی فعالیت از سوی شورای تنظیم مقررات مشاوران کانادا (ICCRC) هستند، استفاده کنید تا متناسب با شرایط خود، بهترین و مناسب ترین روش اقامت سرمایه گذاری کانادا را پیدا کنید. پس از این که به وسیله ی راهنمایی با متخصصین تراست از روش مناسب برای خود جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا اطلاع پیدا کردید، باید با همکاری یکدیگر، نقشه راه و استراتژی‌هایی که در این مسیر نیاز پیدا خواهید کرد را طراحی کنید و مسیر روشنی ترسیم نمایید.


شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا
•    مهاجرت به کانادا از طریق ویزای سرمایه گذاری در درجه اول، نیاز به اخذ مدرک زبان آیلتس جنرال در حد نمره ۵ دارد.
•    برخی از برنامه‌های استانی (که تعدادشان انگشت شمار است) نیاز به داشتن مدرک لیسانس دارند. اما معمولا به اتمام رساندن دوره دبیرستان و داشتن مدرک دیپلم یا فوق دیپلم کفایت می‌کند.
•    باید ثابت کنید که سابقه ی انجام یک کار مدیریتی برای مدت حداقل ۲ تا ۳ سال در کشور خود دارید که عموما باید در ارتباط با کسب و کاری باشد که قصد دارید در کانادا راه اندازی کنید.
•    ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه، تغییرات شرکت و اقداماتی از این دست در جهت ارائه مدارک شغلی تاثیرگذار هستند و می‌توانند به تکمیل پرونده شما برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا کمک کنند.
•    برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا باید ثابت کنید که تمکن مالی کافی را بر اساس پول کانادا در اختیار دارید. این تمکن، با ارائه مدارکی همچون اسناد بانکی، مالی و ملکی قابل اثبات است که مبلغ مورد نیاز برای آن‌ها به استانی که مد نظر دارید بستگی دارد. اما خوشبختانه مجموع اموال منقول و غیرمنقول شما محاسبه می‌شود و اموال همسرتان نیز می‌تواند به آن‌ها اضافه شود.

در حال حاضر امکان گرفتن اقامت دائم به طور مستقیم در هیچ یک از برنامه‌های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد و سرمایه گذار، ابتدا از طریق ویزای سرمایه گذاری کشور کانادا، مجوز کار یا ورک پرمیتِ این کشور را به دست بیاورد و به مدت ۲ سال هم در استان مورد نظر اقامت داشته باشد تا پس از آن، بتواند اقامت دائم دریافت کند.
در طی این ۲ سال، نباید به ایران سفر داشته باشید و باید در استان مورد نظر زندگی کنید. اما لزومی به اداره یک کسب و کار سود ده ندارید.
 
 
 


کد مطلب: 351812

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351812/ویزای-سرمایه-گذاری-کانادا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir