کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلان ماسك سهام خود در تسلا را فروخت

20 مرداد 1401 ساعت 10:34


گروه گوناگون: مدیرعامل تسلا، ۶.۹ میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی را فروخت. او گفت در صورت شکست در دعوای حقوقی با شرکت توئیتر و در شرايطی که مجبور شود این شبکه اجتماعی را بخرد به این نقدینگی نیاز خواهد داشت.
ایلان ماسک در توئیتی نوشت: «در حالتی که (امیدوارم اتفاق نیفتد) توئیتر من را مجبور کند این معامله را قطعی کنم و برخی از شرکای سرمایه‌گذار کنار بکشند، بسیار مهم است که از فروش اضطراری سهام در تسلا پرهیز کنم».
در پی این تصمیم  ماسک ارزش سهام شرکت توئیتر با ۳.۵ درصد افزایش به ۴۴.۳۵ دلار رسید ولی هنوز بسیار کمتر از پیشنهاد ۵۴.۲۰ دلاری است که چند ماه پیش او برای خرید این شرکت ارائه داد. ارزش سهام شرکت تسلا نیز ۱.۶ درصد افزایش یافت و از مرز ۸۶۳ دلار عبور کرد.
ایلان ماسک اواسط تیرماه توافق با توئیتر برای خرید این شرکت به بهای ۴۴ میلیارد دلار را فسخ کرد. شرکت توئیتر با شکایت از  ماسک از دادگاه خواسته است تا او را مجبور کند به تعهد خود عمل کرده و معامله را قطعی کند. ماسک ادعا کرده است به‌دلیل اطلاعات نادرستی که توئیتر در مورد حساب‌های جعلی و اسپم در این شبکه اجتماعی در اختیار او قرار داده است معامله را فسخ کرده است. ولی توئیتر با ارائه مدارکی به دادگاه این ادعا را رد کرده و می‌گوید دلیل اصلی فسخ قرارداد پشیمانی خریدار از معامله تحت تاثیر کاهش ارزش سهام تمامی شرکت‌های فناوری دیجیتال در ماه‌های اخیر است.
جلسات دادگاه برای بررسی این شکایت از روز ۱۷ اکتبر برگزار خواهد شد و کارشناسان حقوقی پیش‌بینی می‌کنند که دادرسی مدت زیادی طول نخواهد کشید.ایلان ماسک در بخش دیگری از توئیت خود خاطرنشان کرد که اگر در مجادله حقوقی پیروز شود و مجبور نباشد توئیتر را بخرد سهامی را که در شرکت تسلا فروخته است دوباره می‌خرد.
کارشناسان بازار مالی معتقدند که پرهیز از فروش سهام تسلا در شرايط اضطراری و تاکید  ماسک بر تمایل به خرید مجدد سهام در این شرکت، موقعیت مالی تسلا را تقویت می‌کند.
آن‌ها یادآوی می‌کنند که فروش سهام تسلا از سوی ایلان ماسک با هدف آماده کردن خود برای حالتی که معامله با توئیتر قطعی شود نشان می‌دهد که به احتمال فراوان مراجع قضایی او را مجبور خواهند کرد که توئیتر را بخرد هر چند به بهال نازلتر از پیشنهاد اولیه و احتمالا بر مبنای ۵۰ تا ۵۱ دلار قیمت‌گذاری برای هر سهم این شرکت.شرکت تسلا تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، در ماه آوریل نیز ۸.۵ میلیارد دلار از سهام خود در شرکت تسلا را فروخت و در آن زمان گفت قصد ندارد سهام بیشتری را بفروشد. ولی در ماه‌های اخیر که دعوای حقوقی او و شرکت توئیتر بالا گرفت کارشناسان پیش‌بینی کردند که  ماسک مجبور خواهد شد این معامله را قطعی کند و برای جمع‌آوری نقدینگی بخش بیشتری از سهام خود در تسلا را خواهد فروخت.
محاسبات خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد با احتساب سهامی که  ماسک در ماه آوریل و در روزهای اخیر فروخته است سهم او در مالکیت شرکت تسلا به حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است.  ماسک ظرف کمتر از یک سال در مجموع حدود ۳۲ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را فروخته است.
از زمان انتشار بیلان درآمد و سود شش ماهه اول سال جاری در ماه ژوئیه ارزش سهام تسلا حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است و پیش‌بینی می‌شود که در صورت تصویب لایحه پیشنهادی دولت جو بایدن در زمینه مقابله با تغییرات اقلیمی که سقف معافیت مالیاتی برای خودروهای برقی را لغو خواهد کرد ارزش سهام تسلا باز هم افزایش یابد.
ایلان ماسک در توئیت‌های خود بار دیگر به این نکته اشاره کرد که اگر معامله با توئیتر قطعی نشود ممکن است شبکه اجتماعی خود را راه‌اندازی کند و در پاسخ به سئوال یکی از کاربران گفت اسم آن را « X.com» خواهد گذاشت.

 


کد مطلب: 351813

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/351813/ایلان-ماسك-سهام-خود-تسلا-فروخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir