به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۳۵۱۸۴۲

ابتلای کیم جونگ اون به كرونا

ابتلای کیم جونگ اون به كرونا
گروه بین الملل:کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در جریان همه‌گیری کرونا در کشورش «به شدت بیمار» بوده اما از آن رهایی یافته است.
این خبر را کیم یو جونگ، خواهر کوچک و بانفوذ کیم جونگ اون، در جریان نشستی با مشارکت مقامات ارشد حزب حاکم بیان کرد.کیم یو جونگ گفت که برادرش در اوج شیوع کرونا مبتلا به «تب شدید» بود اما به گفته او «چون نگرانی برای مردم کشور همچنان در اولویت رهبر بود، حتی یک لحظه نمی‌توانست در بستر استراحت کند».
او به موعد این ابتلا اشاره نکرد. اما کیم جونگ به تازگی به مدت ۱۷ روز در انظار عمومی دیده نشد. با این حال، استراحت تابستانی رهبر به دور از دید همگانی، یک امر رایج است.
کیم یو جونگ ورود کرونا به کره شمالی را به کره جنوبی نسبت داد و مدعی شد که «اشیاء آلوده که با بالون از مرز ارسال شد منشأ انتقال ویروس به این کشور بوده است.»
او این را نیز گفت که اگر کره جنوبی به اقدامات «بسیار خطرناک» مانند به ادعای او «رخنه دادن ویروس به کشور ما ادامه دهد، نه تنها ویروس، بلکه حکومت کره جنوبی را از بین خواهیم برد.»اظهارات  کیم یو جونگ نخستین تهدید علیه کره جنوبی از زمان ریاست جمهوری یون سوک یول است. دولت سئول با ابراز «تاسف شدید» از سخنان خواهر رهبر کره شمالی، اظهارات او را «گستاخانه» و ادعاهایی بی‌اساس نامید.در این میان، تأیید بیماری رهبر کره شمالی یک امر بی‌سابقه است. رسانه دولتی این کشور معمولاً تلاش زیادی در ارائه تصویر یک رهبر جوان و سالم از کیم جونگ اون دارد در حالی که علاقه زیاد او به سیگار و برخی خوراکی‌های ناسالم یک امر شناخته شده است.
وزن زیاد رهبر ۳۸ ساله نیز که گاهی منشأ گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال ابتلای او به بیماری‌هایی بود، در یک سال اخیر تا حد زیادی متعادل شده‌است. سکته قلبی در خانواده رهبری شیوع داشته است.رسانه دولتی کره شمالی نیز گزارش داد که کیم جونگ اون که ریاست نشست حزب جاكم برای بررسی تدابیر در مقابله با کرونا را در دست داشت، «پیروزی» حکومت از طریق قرنطینه سراسری را اعلام کرد و گفت کشور توانسته در سه ماه ویروس را «ریشه‌کن کند».
کیم جونگ اون در این نشست اظهار داشت که شرایط اضطراری که سه ماه قبل برقرار شده بود، به پایان رسیده و وضعیت به شرایط عادی برمی‌گردد.
کره شمالی بسیار دیرتر از سایر کشورهای جهان ورود و شیوع ویروس کرونا و مبارزه با آن را اعلام کرد. هنوز نیز معلوم نیست که چه شمار از مردم در این کشور منزوی، قربانی شدند. بلومبرگ ابتلای «صدها هزار» نفر را بعید ندانسته است.کره شمالی در حالی که ارزیابی می‌شد از کیت‌های آزمایشگاهی کافی نیز برای مبتلایان به ویروس برخوردار نبود، با ورود واکسن‌های این بیماری در چارچوب برنامه کوواکس از سوی سازمان بهداشت جهانی مخالف بود.

 
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها