به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۵۱۹۰۰

دعوای حقوقی بر سر جست‌وجوی ویلای ترامپ

دعوای حقوقی بر سر جست‌وجوی ویلای ترامپ
گروه بین الملل: وزارت دادگستری آمریکا از دادگاهی در فلوریدا خواسته است، حکمی را که براساس آن ماموران اف‌بی‌آی اجازه یافتند خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را بازرسی کنند علنی کند.
اگر دادگاه با این درخواست موافقت کند حکم جست‌وجوی ویلای  ترامپ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.مریک گارلند، وزیر دادگستری همچنین فاش کرد که او شخصا این حکم را تایید کرده بود، که به جست و جوی روز دوشنبه در مارالاگو منجر شد.
وزارت دادگستری تاکنون دلیل آن جست‌وجو را علنی نکرده است، اما جزییات آن ممکن است در حکم دادگاه موجود باشد. ترامپ وقت دارد به علنی شدن حکم جست‌وجو اعتراض کند یا خود می‌تواند جزییات حکم را فاش کند.تصور می‌شود جست‌وجوی روز دوشنبه به تحقیقاتی درباره این موضوع مربوط باشد که آیا رئیس جمهور سابق اسناد محرمانه و مواد حساس را بعد از پایان دوره ریاست جمهوری با خود از کاخ سفید برده است یا نه.روزنامه واشنگتن پست، به نقل از منابعی که نامشان فاش نشد، نوشت که اسناد مرتبط با تسلیحات هسته‌ای از جمله اقلامی است که ماموران اف‌بی‌آی در مارالاگو دنبال آن بودند.
این منابع نگفتند آیا این اطلاعات مربوط به سلاح‌های اتمی آمریکا یا سایر کشورهاست.وزارت دادگستری تا این لحظه سیاست سکوت در جریان تحقیقات که روال عادی آن است را دنبال می‌کرد.
اما  گارلند گفت به نظر او به نفع عموم است که در این مورد حکم جست‌وجو را مشاهده کنند و برای همین از دادگاه خواسته آن را علنی کند.او گفت علت دیگر این تصمیم این است که  ترامپ به طور علنی اعلام کرده که خانه اش جست‌وجو شده است.
این برای اولین بار در تاریخ آمریکاست که خانه یک رئیس جمهور سابق به عنوان بخشی از تحقیقات قضایی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.  ترامپ و سایر جمهوری‌خواهان این اقدام را به عنوان یک حرکت سیاسی محکوم کرده‌اند.اما  گارلند در کنفرانسی خبری از ماموران اف‌بی‌آی (دایره تحقیقات فدرال آمریکا) و مقام‌های وزارت دادگستری در مقابل این اتهام دفاع کرد.
او گفت: «درحالی که شرافت کاری آنها به طور غیرمنصفانه‌ای هدف حمله قرار می‌گیرد، من ساکت نخواهم ایستاد.»او گفت که تصمیم برای انجام جست‌وجو بدون تامل نبوده: «در جایی که ممکن باشد، روال استاندارد، یافتن راه‌هایی است که مزاحمت کمتری ایجاد کند.»
 ترامپ در شبکه اجتماعی «تروت سوشیال» گفت نیاز به یورش اف‌بی‌آی نبود چون وکلای او مشغول «همکاری کامل» با سازمان‌های دولتی بوده‌اند.
او همچنین ادعا کرد که ماموران فدرال داخل کمد همسر او ملانیا ترامپ و تعلقات شخصی او به جستجو پرداخته اند.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها