به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۵۱۹۲۷

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه می‌یابد؟

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه می‌یابد؟
گروه اقتصادی: نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته قیمت انواع سکه و طلا به دلیل کاهش داد و ستدها و افت نرخ ارز کم شد و این سیر نزولی قیمت‌ها طی سه هفته گذشته استمرار داشت.«محمد کشتی آرای» اظهار داشت: هفته گذشته قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات جهانی سیر صعودی داشت اما نرخ ارز به دلیل ایام سوگواری سالار شهیدان و تعطیلات این ایام با کاهش همراه بود.

وی افزود: در نتیجه تعطیلات هفته گذشته و کاهش نرخ ارز قیمت طلا نیز افت داشت و رشد بهای انس جهانی طلا تاثیری بر قیمت سکه و طلای داخل نداشت.نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: به دلیل ایام سوگواری و کاهش تقاضا حباب سکه نیز در این ایام تخلیه شد .

به گفته وی انس جهانی طلا در هفته گذشته با ۱۷ دلار افزایش به ۱۷۹۴ دلار رسید، اما در بازار ایران، سکه طرح قدیم ۵۰ هزار تومان و سکه طرح جدید ۳۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی داشت.کشتی آرای بیان کرد: در آخرین معاملات نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز ۲۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی داشت.

وی اضافه کرد: هر مثقال طلای آب شده ۴۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی همراه بود.نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: حباب سکه نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

وی گفت: در مجموع هفته گذشته به دلیل تعطیلات، سطح داد و ستدها کم شد به همین دلیل تقاضا کاهش یافت و حباب سکه نیز کاهش داشت.کشتی آرای با اشاره به تحولات سیاسی جهانی گفت: این روزها تحولات زیاد است بهای انس جهانی طلا متغیرهای زیادی دارد اما با توجه به مثبت بودن روند مذاکرات پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز افزایش نیابد و در دو سه روز آینده قیمت‌ها در همین محدوده باقی بماند.
برچسب ها: سکه و طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها