به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۳۵۱۹۳۲

آستانه تحمل مردم حد و ظرفیتی دارد

آستانه تحمل مردم حد و ظرفیتی دارد
گروه سیاسی: یک فعال سیاسی گفت: وقتی که برخوردها غیر منطقی و باعث زخم خوردگی شود مردم آن حمایتی که باید داشته باشند را نخواهند داشت.
هدایت آقایی، درباره این‌که به اعتقاد عده‌ای در حالیکه برخی از مسائل مثل لغو کنسرت و یا سایر موارد مشابه مورد توجه تصمیم‌گیران است مسائل اولویت‌دار مثل رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مورد غفلت قرار گرفته دلیل این مساله چیست، گفت:  کنسرت‌ها و نمایش‌ها مظاهر تمدن روز در دنیا هستند برخورد با نمایش‌ها، کنسرت و حجاب بحث جدیدی نیست.
 وی افزود: در انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی و در اسلام نه موسیقی رد شده است و نه نمایش. درباره حجاب هم قرأت‌های مختلف و تفاوت دیدگاه در بین مراجع و علما مشاهده می‌کنیم. چیزی که مسجل است به نظر می‌رسد برخوردی که در گذشته هم داشته‌ایم امروز تشدید شده است. برخی احساس می‌کنند در شکل ظاهر باید نشان دهند اسلام عمود خیمه‌اش در اینجاست و از نظر آنها نماد اسلام هم برخورد با موسیقی، کم حجابی و مظاهر شادهای مردم است.
وی با این‌که دلایل مختلفی در مورد تشدید رفتارها وجود دارد، ادامه داد: دلیل اصلی به اعتقاد من در موضوع تشدید برخورد با برخی از مسائل این است که اصولگرایان در زمینه‌های دیگر کم آورده‌اند. کسانی که شعار یک دست کردن فضای سیاسی کشور را داشتند و امروز قدرت را در  هر سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه و تمام ابزارهای امنیتی و اطلاعاتی را در دست دارند و دیگر بهانه‌ای برای این‌که کم و کسری‌ها را نتوانند بپوشانند ندارند بنابراین هنگامی که با کمبودها و عدم پاسخگویی در زمینه‌های معیشتی روبه‌رو می‌شوند به یکسری مظاهر روی می‌آورند و افکار عمومی را به آن سمت سوق می‌دهند. بعضی فکر می‌کنند اگر رفتاری اینچنینی نداشته باشند عقب می‌افتند و پایگاهی که دارند تضعیف می‌شود.
وی بیان کرد: معتقدم یکی از دلایل اصلی روی آوردن اصولگراها به این رفتارها در برابر مردم پاسخگو نبودن‌شان در خصوص اتفاقات جاری کشور است بنابراین به یک نوع فرافکنی روی می‌آورند.
این فعال سیاسی  تاکید کرد: مسائلی مانند حجاب چیزی نیست که بخواهیم به اجبار بر سر مردم باشد. مردم اعتقاد داشته باشند عفت عمومی را رعایت می‌کنند حال می‌خواهد کسی تار مویش بیرون باشد چه نباشد. امروز کشوری مانند مالزی را نگاه کنید با وجود این‌که هیچ اجباری در لباس نیست اکثرا حجاب را رعایت می‌کنند چون اعتقادشان است. زنان ایران عفیف هستند و نیازی نیست با زور چوب، چماق و باتوم بخواهیم عفت‌شان را حفظ کنیم این‌ها عمدتا بهانه‌هایی است برای لاپوشانی کمبود‌ها، قصورها و پاسخ نداشتن در برابر افکار عمومی برای مدیریت کشور.
وی گفت: آستانه تحمل مردم یک حد و ظرفیتی دارد؛ البته این به معنای این نیست که وقتی می‌گویم هنگامی که آستانه تحمل مردم پر و لبریز می‌شود حتما اقدامات فیزیکی و یا بحران‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند، بله این یکی از نمادها می‌تواند باشد اما همیشه این نیست مهم‌تر و بدترین نوع اعتراض همان‌طور که امروز در افکار عمومی و گفت‌و‌گوهای شخصی بین مردم نگاه می‌کنیم این است که از تصمیم‌گیران  ناراحت باشند و از صالحبان قدرت دل بکنند.
آقایی بیان کرد: این دلکندگی از صاحبان قدرت می‌تواند وحشتناک باشد، شاید روزهایی پیش بیاید که مردم از همین اصولگراها از دستگاه‌هایی که امروز پشت سر زنان باتوم دست‌شان است، حمایت کنند. وقتی که برخوردها غیر منطقی و باعث زخم خوردگی شود مردم آن حمایتی که باید داشته باشند را نخواهند داشت اصولگراها باید بدانند اگر مردم نباشند در هیچ کجای دنیا نمی‌توانند مقاومت کنند.


 
برچسب ها: مردم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها