به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۳۵۱۹۳۸

كشته شدن روحانی برجسته حامی طالبان

كشته شدن روحانی برجسته حامی طالبان
گروه بین الملل: یک روحانی برجسته نزدیک به گروه طالبان که به ایراد سخنرانی‌های آتشین علیه گروه  داعش شهرت داشت در پی یک حمله انتحاری در کابل کشته شد.
گروه داعش که از زمان به قدرت رسیدن مجدد طالبان به دفعات دست به انجام حملات انتحاری یا انفجارهایی در کابل و دیگر شهرهای افغانستان زده‌‌‌اند،  مسئولیت این عملیات انتحاری را برعهده گرفت.
رحیم‌الله حقانی، از روحانیون برجسته طالبان که مسئولیت یک مدرسه مذهبی در پایتخت افغانستان را بر عهده داشت بر اثر انفجار ناشی از حمله انتحاری کشته شد.
وی که به تازگی به صورت علنی و آشکار در موافقت با تحصیل دختران در مدارس افغانستان سخنرانی کرده بود، پیش‌تر دست کم از دو سوء قصد دیگر از جمله از حمله اکتبر سال ۲۰۲۰ در پاکستان جان سالم به در برده بود.
سخنگوی پلیس کابل گفت که این روحانی برجسته «تنها شهید» حمله یک بمب‌گذار انتحاری بود که به همراه تعدادی بازدیدکننده دیگر برای ملاقات با رحیم‌الله حقانی به مدرسه او آمده و خود را منفجر کرد.به گفته پلیس کابل در جریان این حمله انتحاری دست کم چهار نفر دیگر زخمی شدند.بلال کریمی، سخنگوی دولت حاکم بر افغانستان نیز کشته شدن این روحانی را تایید کرد و اقدام بمب‌گذار انتحاری را «بزدلانه» خواند.
گروه  داعش با انتشار بیانیه‌ای همانند اغلب حملات اخیرخود که اغلب اقلیت‌های مذهبی را هدف قرار می‌دهد مسئولیت این حمله انتحاری را برعهده گرفت.در بیانیه گروه داعش آمده است که بمب‌گذار انتحاری قبل از منفجر کردن «جلیقه انفجاری» خود توانست به دفتر یکی از برجسته‌ترین روحانیون حامی طالبان و یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های مبارزه با اعضای دولت اسلامی نفوذ کند.به گفته منابع طالبان، رحیم الله حقانی با وجود اینکه هیچ سمت رسمی نداشت شخصیتی با نفوذ بود که در طول سال‌ها بسیاری از اعضای این گروه را تحت تعلیم و آموزش قرار داده بود.
 ده‌ها تن از اعضای امارت اسلامی و مقامات طالبان در شبکه‌‌های اجتماعی نسبت به این حادثه ابراز همدردی کردند.
در همین راستا سخنگوی سابق پلیس کابل در توییتی نوشت: «شما به مسئولیت خود به خوبی عمل کردید،‌. نمی توان جلوی سرنوشت را گرفت، اما جامعه مسلمانان یتیم شده است.»


 
برچسب ها: طالبان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها